Stop oneerlijke concurrentie gemeenten zonnepanelen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Collectieve rechtszaak Oneerlijke Concurrentie Gemeenten zonnepanelen

2015-04-28 14:25:02

Enige tijd geleden heeft u deelgenomen aan deze petitie waarin wij onze grieven duidelijk maakten over het marktverstorende gedrag van Nederlandse gemeenten vanwege hun rol in de aanbesteding van collectieve inkoop van zonnepanelen. De petitie heeft ondanks branchebrede steun en aandacht in Den Haag tot heden bij een groot aantal gemeenten helaas geen of onvoldoende effect gehad.

Wij werden onlangs benaderd door mr. R.A. van Dijk van advocatenkantoor Lexius die in een andere collectieve rechtszaak in de energiebranche ook enkele installateurs bijstaat. Zij hebben beoordeeld of er juridische mogelijkheden zijn hier iets tegen te doen. Ze komen tot de conclusie dat het via een collectieve zaak waarin iedereen een zeer kleine bijdrage levert zeer de moeite waard is om de Nederlandse rechter te vragen de handelingen van de Gemeenten te beoordelen en uiteraard bij voorkeur te verbieden. Volgens Van Dijk kan indien gewenst ook anoniem aan deze collectieve actie worden deelgenomen.

Als u tegen minimale kosten (al vanaf €100 ex btw fixed fee en all-in, zie informatie Lexius voor details) en risico’s mee wil doen aan deze collectieve actie dan kunt u mr. R.A. van Dijk mailen en vragen om meer informatie via rob@lexiusadvocatuur.nl

ZB

Petitie aangeboden aan kamerleden

2013-12-17 19:51:02

Beste ondertekenaars ,

Vandaag is met steun van ONL voor Ondernemers onze petitie in Den Haag aangeboden aan VVD-kamerleden Erik Ziengs en Roald van der Linde. Hiermee vragen we ook landelijk aandacht voor deze problematiek.

Het volledige persbericht staat hier:

ONL voor Ondernemers zal dit dossier voor ons op de voet blijven volgen. Ik maak jullie daarom graag attent op de mogelijkheid ook deelnemer van ONL te worden.

We kregen gisteren op Twitter al bijval van PvdA-kamerlid Jan Vos, naar aanleiding van artikelen bij Trouw (voorpagina), De Telegraaf, RTL, NOS, EnergieBusiness, BNR, EnergieOverheid, WijNoordholland, DuurzaamBedrijfsleven en vele andere media.

Dank voor jullie steun, wordt zeker vervolgd!

ZB

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.