Algerabrug Workum moet blijven

Tekenen heeft nog steeds zin want ze gaan ook nog naar de gemeenteraadsvergadering.

Middels een brief van de gemeente Súd-West Fryslân(dd 5 juli jl.) zijn omwonenden van de Algerabrug in Workum op de hoogte gesteld van het besluit van de gemeente dat de weg naar de Algerabrug definitief wordt afgesloten en (verwijderd). De brug voldoet niet meer aan de nationale en internationale veiligheidseisen.

Woensdag 17 juli publiceert de gemeente dit besluit en gaat de bezwaartermijn van 6 weken in.

De fiets- en voetgangersbrug is al sinds1995 onderdeel van de openbare weg en vormt een belangrijke en inmiddels  veilige verbinding voor fietsers en voetgangers die vauit de richting It Heidenskip het centrum van Workum ingaan en die vanuit het centrum van Workum naar het NS-Station lopen dan wel fietsen.

Wilt u ook dat de weg naar onze fiets- en voetgangersbrug blijft bestaan en veilig blijft,  teken dan nu deze petitie!

Hoe meer handtekeningen hoe groter de druk op de gemeente dit besluit te herzien. De handtekeningen zijn inmiddels aangeboden aan de commissie Doap,Sted en Omkriten van de gemeente Sudwest-Fryslan.

Nu is het woord aan de Gemeente Sudwest-Fryslan.

Na de procedure van alle bezwaarschriften hopen wij op een goed besluit en een veilige brug .