Buslijn 23 Rimburg-Eygelshoven moet blijven!

In de nieuwe OV concessie gaat buslijn 23 (Eygelshoven - Waubach - Rimburg - Übach-Palenberg) verdwijnen. Dit is slecht voor de bereikbaarheid en leefbaarheid van deze buurten. Rimburg zal daardoor GEEN busverbinding meer hebben met Waubach, Eygelshoven en station Eygelshoven. De grensoverschrijdende busverbindung naar Übach-Palenberg (die aansluiting geeft op de trein naar Aken, Düsseldorf em het Ruhrgebied) verdwijnt dus ook. De reistijd tussen Waubach en Eygelshoven, nu 5 minuten, wordt als er via Heerlen gereisd moet worden een klein uur. Wat er voor Rimburg overblijft is een wensbus die door vrijwilligers gereden zal moeten worden.

Vooral schoolgaande jeugd en ouderen worden het hardst getroffen omdat zij volledig afhankelijk zijn van deze busverbinding.

U kunt meehelpen om het protest tegen het schrappen van buslijn 23 kracht bij te zetten door de petitie te tekenen. Stuur de petitie door naar familie, vrienden en kennissen en vraag hen mee te doen aan de actie, opdat we op korte termijn een groot aantal handtekeningen hebben.

Alle handtekeningen en reacties worden gebundeld en aangeboden aan de gemeenten Landgraaf, Kerkrade en Übach-Palenberg en aan de provincie Limburg teneinde de lokale en provinciale bestuurders ervan te overtuigen dat deze lijnbus niet mag verdwijnen.