Dagwasvendagveiligheid

Screenshot_20221126_104651_Office.jpgwe zijn als actiegroep nog steeds hard aan het werk. We hebben ook nog steeds julle hulp nodig.

Aankomende dinsdag avond zou het prachtig zijn om met vele naar het stadhuis te komen. Zodat de gemeenteraad ook kan zien dat wij als bewoners het niet eens zijn met deze bouwroute.

We hopen dan ook op veel steun.

Het Lorentz op de Celebeslaan in Tongelre Eindhoven gaat een nieuwbouw plaatsen. De werkzaamheden gaan zo'n 2 jaar duren. Zonder medeweten van de buurtgenoten gaan ze een bouwverkeer route van de Tongelresestraat (kruispunt Haagdijk) naar de Ceramlaan laan  dan langs de vijver via de natuurlijke paardenwei naar het Lorentz veld waar de nieuwbouw komt te staan. Vanwege verkeersveiligheid mag er geen route komen berenkuil / Celebeslaan. Ook vanwege een dassenroute en vleermuizenroute op de Celebeslaan mag hier geen bouwverkeer komen. Wat raar is want dit zijn nachtdieren.  Dan hebben ze het nog over een aantal bomen die gekapt moeten worden voor het bouwverkeer. Dus die route gaat afvallen. En is er al definitief besloten om langs de vijver te gaan.

Wij zijn het daar niet mee eens. De veiligheid om op de  Ceramlaan te komen komt in het geding. Ook is er weinig ruimte op de Ceramlaan vanwege de huisartsenpost en apotheek. Vrachtverkeer gaat heen en terug. En kunnen zich daar niet kruisen. Verder lijkt het ons ook niet verstandig omdat daar toch wel regelmatig een ambulance moet komen.

Natuurlijk vinden wij het ook heel belangrijk dat het natuurgebied niet aangetast word. Bv verstoring broedseizoen. Winterslaap padden kikkers en salamanders, die daar veel zitten. Herstel van de natuur gaat jaren duren. Ook ontneem je het recreatieve gebied van de vele wandelaars.

De gekozen route is de goedkoopste route. En dat is voor het Lorentz het meest aantrekkelijk.

We kunnen alleen bezwaar maken tegen de verkeersveiligheid.Of eventueel tegen de nieuwbouw

Hoe meer handtekeningen hoe beter.

We hebben weinig tijd om bezwaar te maken

Dagwasvendagveiligheid Tongelre    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Dagwasvendagveiligheid Tongelre alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

Ik geef toestemming om de gegevens die ik op dit formulier verstrek te verwerken voor de volgende doeleinden:

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...