Doveninternaat Haren moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Doveninternaat Haren moet blijven!.


Gast

#1

2015-02-13 15:36

Getekend!!! Goeie actie !!!


Gast

#2

2015-02-13 15:51

Hoe dommer als internaat weg is dan is geen dovenwereld meer. Blijf internaat gewoon. We hebben genoeg zwaar dingen door moet bijten bij horende wereld. Dovenwereld mag best blijven hoor. De overheid moet deze niet uithalen.

Gast

#3

2015-02-13 15:52

Getekent, echt verschrikkelyk idee van de overheid of weet ik veel wat.. dat kan gewoon niet! 


Gast

#4

2015-02-13 15:59

school blijven en ook internaat blijven belangrijk voor kinderen doven

Gast

#5

2015-02-13 17:33

Ja inderdaad dat doveninternaat moet zeker blijven!!!
Dat doven leerlingen hebben nodig om naar school te gaan. Die doven leerlingen wonen inderdaad ver weg, dat kunnen niks aan het doen!! Daarom hebben wij nou doveninternaat nodig. Er zijn daar ook sociaal voor doven leerlingen!! Dat voelen wij wel thuis daar en kunt makkelijk naar school te gaan. Nou blijven gewoon doveninternaat. Doet dat dingen niet moeilijk joh!!

Gast

#6

2015-02-13 17:38

Doveninternaat in Haren moet blijven zodat leerlingen niet hoeven verre reizen elke dag.

Gast

#7

2015-02-13 18:01

Ga kijken en beleven en voelen en ga het meemaken,,,,, en ga dan een besluit nemen dan kom je terug op alles wat jullie ter weeg brengen dit kan niet zomaar stoppen

Gast

#8

2015-02-13 18:11

Een grote dupe van de dove kinderen als de internaat moet sluiten. Waar moeten ze heen dan? Ze raken de vrienden kwijt.Een grote slechte plan van de overheid!

Gast

#9

2015-02-13 18:37

Internaat moet blijven.
Want dat is heel goed want moet sochtends heel vroeg uit en thuis gaat slechter.
Internaat MOET blijven!!!!!!!!

Gast

#10

2015-02-13 18:47

Het is nu wel de enige die de dovenschool internaat heeft als ik het goed begrijpt... Gun ook onze kinderen en toekomstige dove kinderen hun kans, om hun diploma te kunnen behalen, dat kan als het internaat blijft, dat is ook fijn voor de kinderen die ver wonen.... Blijf dan dit keer van onze Guyot af!

Gast

#11

2015-02-13 18:51

Blijf af van de doveninternaat Haren!

Gast

#12

2015-02-13 18:55

Internaat sluiten ? Het kan echt niet! Nederland staat voorop in het geven van onderwijs, de autoriteiten moeten kritisch ernaar kijken hoe het zit met doven, wij zijn afhankelijk van onze taal; gebarentaal...kortom: de Nederlandse overheid denkt dat de leerlingen wel zelf kunnen uitzoeken waarnaartoe ze kunnen...zo werkt het niet!

Een krachtige signaal naar de overheid luidt: Denk ook aan doven, hoe zou het zijn als iemand van de regering zoon/dochter die doof is? Denken jullie, de overheid, niet met doven mee?!

Gast

#13

2015-02-13 19:01

Blijven bestaat 


Gast

#14

2015-02-13 19:03

A.U.B doveninternaat blijven. Volgende jaar zijn internaat dicht. Dat kan echt niet!!

Gast

#15

2015-02-13 19:46

Moet blijven echt goed voor doven sociaal dat verweg wonen.

Gast

#16

2015-02-13 19:51

Internaat moet blijven bestaan!! Sommigen komen uit zuidelijk.. Erg ver vandaan. Plus vlakbij haren school een van beste school van NL!!

Gast

#17

2015-02-13 19:52

Het is een cultuur. Hier moet je gewoon van afblijven. Zo simpel is het

Gast

#18

2015-02-13 19:58

Snap Nederland echter niet. Wel asielzoekers hier binnenhalen, er zijn ongelofelijk veel asielzoekerscentrums gebouwd. Dat gaat er wel in? En de doven dan? Ze raken gvd op deze manier geisoleerd als internaat gesloten gaat worden. Wat zijn ze in Den Haag van plan met het internaat die gesloten gaat worden? Doven er uit? Asielzoekers er in? Of wordt het gesloopt? Hoe dan ook. De doven hebben elkaar erg hard nodig. De doven hebben hun eigen taal, dat is gebarentaal en je communiceert dan ook heel prettig met elkaar. Stel dat internaat gesloten wordt, en dan zien de doven elkaar dan ook heel erg weinig of helemaal niet meer. Dan raken ze gefrustreerd en er zijn veel doven die goedhorendenwereld-fobie zijn, gaan liever met de doven om. Dit kunnen niemand het afnemen, vooral in Den Haag waar ze met hun struisvogelkoppen in hun zand steken moeten nadenken waar ze mee bezig zijn. Het kabinet zijn gek bezig, altijd gaat de aandacht naar GELD GELD GELD. Ze laten onze volk zelf doodvallen, leuk? NOT!

Gast

#19

2015-02-13 20:13

Ik zit op internaat. Ik wil dat internaat blijft bestaan zodat ik kun slapen
anders moet ik naar horend school. dat wil ik niet.
ik heb gebarentaal en dove school gewoon nodig. Dove mensen
hebben gebarentaal gewoon nodig. Ik wil helemaal niet
naar horend school. daar voel ik sowieso niet thuis
Ik heb ook reden om veilig voelen. INTERNAAT MOET BLIJVEN!!!
Internaaat moeten blijven!!

#20 &&

2015-02-13 20:16

ik heb verschillend school gezeten. Slechthorend school, Horend school met tolk voel ik toch niet thuis

Guyot school kon ik einge goed alles lessen volgen. Ik heb internaat ook nodig om slaapplek. Anders moet ik elke dag 6uren heen en terug rijden. Dat verspillen mijn tijd! internaat moeten gewoon blijven punt uit. 


Gast

#21

2015-02-13 20:20

Ik heb hier geen woorden voor ik vindt het erg het moet blijven bestaan

Gast

#22

2015-02-13 20:20

Ik wil niet dat internaat gaat volgende jaar dicht.... Denk erom daar zit paar leerlingen uit Zuid (v.b Rotterdam of anders plek) zit nu bij Guyot. Ik vind erg sneu als dit moet elke heen en weer trein kost hetzelfde veel geld....
gast

#23

2015-02-13 20:25

Hoe kan de regering dit ook weer doen ,schandalig, veel kinderen gaan naar het internaat omdat er voor hun  geen school in de buurt is, onze dochter heeft met plezier gewoond in haren/groningen.

wij wonen in gelderland en hier in de buurt heb je geen dovescholen in het voortgezet onderwijs,en het is niet te doen om elke dag heen en weer te rijden,dus de oplossing het internaat, en dat geld voor meer kinderen en ouders 

gewoon schandalig als dit ook dicht moet 


Gast

#24

2015-02-13 20:57

Vroeger ging ik elke week blijven op internaat, dat was wel heel leuk meegemaakt. Maar dit..... afschuwelijk is voorbij voor toekomst.

Gast

#25

2015-02-13 21:08

Moet blijven