Stop Nieuw Afvalbeleid Horst aan de Maas
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop Nieuw Afvalbeleid Horst aan de Maas.
|
Gast |
#1051 Re: Markt2012-01-04 12:29Dat twee van de vijf door jou aangesproken mensen voor het nieuwe systeem zijn, zegt natuurlijk helemaal niets. Daarvoor is dit groepje mensen veel te klein. Waarom start je niet gewoon een petitie voor de voorstanders van het nieuwe systeem. Als het klopt dat, volgens "onderzoek" van de gemeente, 83% voor is, zouden daar dus ruim 4 keer zoveel reacties op moeten komen dan op deze petitie waarop, behalve jij dan, iedereen tegen is. Er zouden dan op dit moment zo ongeveer 10.000 mensen de petitie van voorstanders ondertekend moeten hebben! Ik verwacht dat er maar een paar honderd zullen tekenen en dat dus eerder 83% van de mensen tegen is dan voor. |
|
Gast |
#1052 Re: Kosten en twee meningen2012-01-04 12:32#1048: Roy Bouten - Kosten en twee meningen # 1043 -- dat gat bedoelde ik dus...................
|
|
Een bezorgde en teleurgestelde inwoner HadM. |
#1053 Re: Kosten en twee meningen2012-01-04 12:33#1048: Roy Bouten - Kosten en twee meningen Roy bedankt voor de toezegging . Ik wacht de berekening met cijfers onderbouwd graag af op dit forum , omdat ik vind dat iedereen deze moet / mag inzien en dan zelf kan oordelen !! 835 / 1045
|
|
Gast |
#1054 Re: Re: Re: Kosten en twee meningen2012-01-04 12:33#1050: Roy Bouten - Re: Re: Kosten en twee meningen Als je een systeem , zoals b.v. in Horst houd en dat met meer personen(Meerlo en sevenum),is dat toch uitendelijk door de grotere aantallen goedkoper.Maar niet zoals nu een compleet nieuw systeem.En dat de kosten van de afvalstoffen heffing waren gestegen was wel te verwachten,want dit gebeurt toch al bijna elk jaar.Alle kosten stijgen toch,dat is toch normaal.liever 1 tientje per jaar duurder uit bij het oude systeem,dan wat we nu hebben gekregen. |
|
Roy Bouten |
#1055 Re: Re: Markt2012-01-04 12:34Weer vooringenomen. Ik voorspel je dat er eerder wordt geevalueerd dan over een jaar. De opmerking dat het nieuwe afvalscheidingssysteem valt of staat met de bereidheid van de burgers om er aan mee te werken ben ik het overigens voor 200% mee eens. Daarom was ik ook blij dat ik gisteren onderweg naar het werk veel gescheiden afval zag staan. Als ik kijk naar mezelf, vrienden, ouders en andere familie dan zie ik dat het begint te wennen. |
|
Roy Bouten |
#1056 Re: Re: Kosten en twee meningen2012-01-04 12:41#1053: Een bezorgde en teleurgestelde inwoner HadM. - Re: Kosten en twee meningen Geen probleem. Het aanbod staat trouwens voor iedereen die niet kan wachten. Info over de kosten probeer ik morgen op m'n weblog te zetten. Gaat dan om een vergelijking tussen nieuwe systeem en oude systeem en tussen Horst aan de Maas en Venlo/Venray. #1054: - Re: Re: Re: Kosten en twee meningen Afvalstoffenheffing is net zo duur als dat wat het de gemeente kost. Het gaat overigens om gemiddeld 50 euro per jaar goedkoper dan in 2010 en 50 tot 100 euro goedkoper dan in de gemeenten om ons heen. #1052: - Re: Kosten en twee meningen Prima, heb je ook het antwoord gelezen? Reageer daar dan eens op. Maar nee, dat durft men niet. Beetje slap verwijten maken en dan niet reageren op de antwoorden. Nog een keer dan, speciaal voor u. Het gaat mij niet om de aantallen, maar om het feit dat er een grote groep is. Daar moeten we wat mee, of het nu 40, 30 of 20 procent is doet er niet toe. Benieuwd naar de reactie. |
|
Gast |
#1057 Re: Re: Re: Markt2012-01-04 12:41#1055: Roy Bouten - Re: Re: Markt allemaal PVDA ers? |
|
Roy Bouten |
#1058 Re: Re: Re: Re: Markt2012-01-04 12:45Zou mooi zijn als alle voorstanders PvdA'ers waren. Dan hadden we namelijk een 100% meerderheid in de raad en het college. Maar waar zijn die partijen waar u op heeft gestemd nu dan? Flink hoor, anoniem PvdA bashen op een forum, waar zijn die anderen dan die het volgens u wel weten? |
|
Gast |
#1059 Re: Re: Re: Markt2012-01-04 12:48#1055: Roy Bouten - Re: Re: Markt Jouw vrienden ouders en familie doen er niet toe. Het gaat erom dat er, voor Horster begrippen, een heel grote groep mensen tegen dit nieuwe systeem is. Zelfs al zou de helft van die groep binnenkort bijdraaien omdat ze er aan gewend zijn, dan nog is er een enorme groep die het niet eens gaat proberen. Veel mensen zullen "creatief" gaan scheiden. |
|
Gast |
#1060 slappe reacties2012-01-04 12:50wat een slappe reacties hier. Er is 1 partij die het lef heeft om zich te verantwoorden, en net die partij probeert men aan te pakken. 4 partijen, 4 wethouders en 26 raadsleden laten zich hier niet zien. Pak die eens aan. Twijfel zelf ook aan het systeem, maar geef die jongen wel een kans. |
|
Gast |
#1061 Re: Re: Re: Re: Re: Markt2012-01-04 12:50#1058: Roy Bouten - Re: Re: Re: Re: Markt Ik heb mn Michel van Rengs al meerdere malen uitgedaagd om te reageren. Ook de rest van de raadsleden willen niet reageren ze kennen dit forum zeker niet. |
|
Roy Bouten |
#1062 De groeten.2012-01-04 12:52Dus ik moet in discussie met iemand die zegt dat mijn vrienden, ouders en familie er niet toe doen. Wat is 1 familielid van mij anders dan 1 ondertekenaar van de petitie? |
|
Gast |
#1063 schamen2012-01-04 12:55vind het schandalig dat men zo richting Roy reageert. Waarom persoonlijk worden. Hoop dat hij hier blijft reageren en lezen. Die anderen weten dit forum echt wel te vinden maar reageren gewoon niet. |
|
john |
#1064 Re: Re: Re: Kosten en twee meningen2012-01-04 13:00#1056: Roy Bouten - Re: Re: Kosten en twee meningen Afvalstoffenheffing is net zo duur als dat wat het de gemeente kost. Het gaat overigens om gemiddeld 50 euro per jaar goedkoper dan in 2010 en 50 tot 100 euro goedkoper dan in de gemeenten om ons heen. Maar voor die 50 euro uit 2010(Hoeveel in 2011) moesten we toch die zakken kopen? |
|
john |
#1065 Re: De groeten.2012-01-04 13:04#1062: Roy Bouten - De groeten. Hier moet ik je groot gelijk in geven,maar hoop dat je toch dat je blijft reageren.Jij bent de enigste die durft te reageren en al zijn we het niet met elkaar eens,moet er toch op een volwassen manier gereageerd kunnen worden. |
|
Afvalchinees |
#1066 Re: Re: Markt2012-01-04 13:06Goed punt: er is geen bereidheid toe! Mensen pikken het gewoon niet. Iedereen heeft toch wel iets zinvollers te doen? Ga een studie volgen of een vak leren? Daar heeft Horst aan de Maas wel iets aan in plaats van tijd verspillen aan afval scheiden (dat is toch helemaal het jaar 1895) |
|
Gast |
#1067 Re: Re: Re: Markt2012-01-04 13:43#1055: Roy Bouten - Re: Re: Markt Nee Roy het begint absoluut niet te wennen! Het wordt met de dag ergerlijker! Jij ziet het gescheiden afval staan en denkt dat we het prima vinden? Nee we scheiden het afval omdat we wel moeten en ook van de zooi af willen komen! Dus verdraai het astublieft niet! |
|
jeroen |
#1068 ik stook het afval op in de tuin2012-01-04 13:50heb ik ook dat dom gezeik niet met dat belachelijke scheiden.Karton doe ik gewoon weg brengen naar oud papier!het niet brandbare spul wat niet plastic is ( dat wil ik wel scheiden ) word gewoon gedumpt. Ik ga niet nog eens de rommel op mijn stoep/tuin en tegen de muur aan opruimen Cda verloor veel stemmen met Mauro, PVDA gaat heel veel stemmen verliezen met dit waardeloze beleid. |
|
Ciske |
#1069 Niet afreageren op Roy Bouten2012-01-04 13:58Beste mensen, ik sluit me aan bij gast 1063. Het betaamt van onfatsoenlijk gedrag dit forum te gebruiken om raadslid Bouten persoonlijk aan te vallen. In al zijn antwoorden blijft Roy Bouten correct. Je mag verwachten dat tegenstanders van dit afvalsysteem op z'n minst op een nette manier hun ongenoegen uiten. Ik ben ook geen voorstander van het nieuwe afvalbeleid maar zoek wel naar bruikbare tips en steekhoudende argumenten om de gemeenteraad van Horst aan de Maas op andere gedachten te brengen. Schelden of persoonlijke aanvallen dragen niet bij tot meer begrip. Ik ben wel voor het idee dat een voorstander van het systeem eveneens een petitie begint. Dan is er een vergelijk te maken. Tip voor Roy Bouten: laat je niet verleiden tot een mening waarbij vijf mensen in de krant reageren. Als een journalist mensen naar hun mening vraagt krijg je in veel gevallen een antwoord waarbij de ondervraagde weet dat zijn/haar mening door iedereen gelezen wordt. Wannner de gemeente zich de moeite had genomen haar burgers vooraf peilen over het in te voeren afvalsysteem, was veel ergernis voorkomen. Als men een proef houdt in Sevenum-Meterik, betekent dit dat er al gekozen is voor het systeem. Over drie maanden gewoon een referendum organiseren waarbij per adres in elk dorp men voor of tegen het systeem kan kiezen. Er zijn inmiddels zoveel argumenten te bedenken die voor of tegen zijn, dat je je mag afvragen of de tijd voor veranderingen binnen het afvalsysteem wel nodig was. Je kunt mensen ommers ook niet dwingen vegetariër te worden omdat men tegen de komst van een NGB is. De keuze hoe mensen omgaan met bepaalde zaken heet verantwoordelijkheik nemen. En dat mis ik bij de andere politici die mede voor het nieuwe afvalbeleid gekozen hebben. Men kan wel proberen in de luwte te blijven, maar met dit stormachtige weer zal dat moeilijk gaan. Geen enkele ander raadslid steekt zijn of haar nek uit, bang voor kritiek of rondvliegende emmertjes. Jij doet dat wel en dat siert je. Succes met je werk en kijk uit voor rondvliegende emmertjes met dit weer. Ciske |
|
Vorster Megje |
#1070 Aantal stemmen...2012-01-04 14:06Hoi, ik heb 1x gestemd namens ons gezin, bestaande uit 4 tegenstanders, en ook voor mijn ouders die niet zo "computer-minded" zijn heb ik 1x getekend, maar die stem telt dus voor 2... 2 stemmen die dus al voor 6 inwoners staan. Idd, laat de voorstanders maar een eigen petitie beginnen! Benieuwd of ze de 10 zullen halen... |
|
Gast |
#10712012-01-04 14:14aan wennen in Grubbenvorst moet men nog beginnen maar iedereen is tegen |
|
Be creative |
#1072 Re: slappe reacties2012-01-04 14:20Ik heb de vorige keer niet op de PvdA gestemd. Zal dit de volgende keer ook niet doen. Wat ik ook zeker niet ga doen is stemmen op de partijen die hier schitteren door afwezigheid. Ja Essentie jullie zijn mijn stem kwijt als hier niet nog deze week inhoudelijk wordt meegediscussieerd. Jullie hadden allang actie moeten ondernemen! Roy zijn argumenten zijn waardeloos en probeert alleen het afvalverhaal te verkopen ipv naar de mensen te luisteren (we willen dit systeem niet, het kost te veel tijd, het is een zooitje, het maakt niet niet uit met welk argument je komt). Maar zijn inzet is te prijzen. |
|
Roy Bouten |
#1073 Re: Re: Re: Re: Markt2012-01-04 14:31#1072: Be creative - Re: slappe reacties Dat ik wel of niet naar de mensen luister zal blijken tijdens de eerste de beste evaluatie. #1068: jeroen - ik stook het afval op in de tuin Waar ga je dan op stemmen? Welke partij was ook alweer tegen? Juist ja... Niemand verplicht je om te scheiden. Stop het allemaal in de restafvalzak en het wordt opgehaald. Betaal je alleen meer. |
|
Gast |
#10742012-01-04 14:45Welke mensen zijn er aangeschreven voor de enquete? Wanneer ik in mijn kennissenkring informeer was er niemand op de hoogte van, laat staan geïnformeerd, over de nu plots ingevoerde manier van afvalscheiding/ophalen. Kan mij vaag iets herinneren van het verkeersstructuurplan enige jaren geleden, waarbij op moment van goedkeuren door de gemeente, i.v.m. subsidie, er ook géén idee en/of tekening was van onze mooie "knip" midden in de Venloseweg, die inmiddels niet alléén voor de Gemeente, maar ook voor de in de gemeente Venlo werkzame dorpsgenoten al handen vol geld heeft gekost! Hoe lang laten wij ons door de gemeente nog continu voor het blok zetten met ingenieuze ideën, zoals daar zijn, alléénrecht van 1 supermarkt, ineens alle borden weg en van rechts voorrang, boerenbond plat en niets nieuws, overgebleven levensgevaarlijke bloembakken op de weg, firma's die de vrije hand krijgen om hele vrachtwagens goed hout weg te halen uit dat beetje overgebleven bos, dat we nog hebben, rot en dood hout staat er nog! Ik hoop van harte, dat op dit afvalverhaal, zovéél reactie's komen dat er eindelijk een belletje gaat rinkelen bij de verantwoordelijke personen, met vriendelijke groet Tino Cuijten |
|
Gast |
#1075 Re: De groeten.2012-01-04 14:45#1062: Roy Bouten - De groeten. Wat een overdreven reactie! Ik bedoel hier natuurlijk dat jouw vrienden, ouders en familie er IN DIT VERBAND niet toe doen. Ik had het immers over de grote groep tegenstanders en niet over mensen die inmniddels al wennen aan het nieuwe systeem. Of dat nu jouw ouders of vrienden zijn, of die van mij, dat doet er niet toe. Misschien had ik duidelijker moeten zijn, als dat zo is ecxuses maar misschien is het ook wel verstandig als je eens even stopt met het pispaaltje zijn voor de gemeente. Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer het dat je (als enige van de gemeente!) de moeite neemt om hier in discussie te gaan. Maar het gevaar zit erin dat de discussie zich gaat uitbreeiden in allerlei richtingen die hier op deze plaats niet bedoeld zijn en zoals ook dit verhaal hier eigenlijk niet thuis hoort. Hierbij dus een goedbedoeld advies: Roy,stop ermee! Waarschijnlijk ontstaat er nu een hele discussie over of Roy moet doorgaan of niet ........... Ik stop ermee, de groeten terug |
Gmail
Antwoord
Deel via Facebook