Herstel Rechtstreekse Treinverbinding Brussel-Sint-Niklaas


Gast

#1

2013-05-06 09:45

Dit is pas het topje van de ijsberg. De wijze waaarop de treinreizigers in Dendermonde behandeld worden tart elke verbeelding. Blijkbaar wordt de stationdirectie vanuit de politiek de hand boven het hoofd gehouden of ze waren an lang aan de deur gezet.
Borreken

#2

2013-05-15 12:20

Niet alleen de reizigers Sint-Niklaas-Brussel / Brussel-Sint-Niklaas kampen met het probleem van "gemiste aansluiting" en de zeer klant-onvriendelijke behandeling in het station van Dendermonde; ook diegenen die vanuit Dendermonde richting Gent moeten (met haltes in Oudegem, Schoonaarde, Wichelen, enz...) hebben te maken met dit probleem. Jarenlang deed ik het traject Schoonaarde-Dendermonde-Brussel en 's avonds Brussel-Dendermonde-Schoonaarde en meer dan eens gingen de deuren juist "voor onze neus" dicht ! Sinds enkele jaren doe ik het traject Zele-Dendermonde-Brussel en omgekeerd met dezelfde problemen. Hopelijk komt hier toch eens een eind aan. Ik wens de actievoerders veel succes !
rockrescue

#3 Verbinding Dendermonde-Brussel

2013-05-16 14:10

Het betreft hier niet alleen de verbinding St-Niklaas-Dendermonde-Brussel, maar ook de stptreinen Dendermonde-Brussel en omgekeerd. Tussen 7:00 en 8:00 is er een gemiddelde vertraging van om en rond de 15'. 's Avonds tart het elke verbeelding. De trein in brussel Noord van 16:43 heeft alle dagen vertraging. Resultaat: reizigers die anders in Brussel Zuid en Brussel Centraal een latere trein nemen, gebruiken natuurlijk deze trein, gevolg: wanneer deze trein in brussel Noord binnen komt, zit die al eivol. Als de reizigers die moeten rechtstaan in het compartiment eerste klasse zich willen neerzetten omdat er toch lege zitplaatsen zijn, krijgen ze droogweg te horen dat het reglement dit niet toestaat en worden ze verzocht te blijven rechtstaan. Absurdistan ten top ! Helemaal te gek wordt het, wanneer de trein gehalveerd wordt of zelfs afgeschaft. Dan mag je een uur uittrekken voor je op een deftige manier de trein kan gebruiken. Indien de reizigers dan beginnen te morren, worden de rednecks erbij gehaald, want de treinbegeleier voelt zich bedreigd. Dus: met de trein is altijd een beetje reizen, maar reken niet op stiptheid.
sam

#4 van kwaad naar erger ...

2013-12-05 09:06

Heeft iemand enige informatie omtrent de recente trein afschaffingen op de lijn Sint-Niklaas Dendermonde? Van 27/11/2013 tot 05/12/2013 is de NMBS er in geslaagd 5 treinen van 8h31 af te schaffen. Mocht iemand van jullie de exacte reden kennen dan mag je mij dit zeker doormailen want heb nog geen reactie gehad op mijn klacht via NMBS contact form!

Vriendelijke groeten,
Sam

Gast

#5

2014-12-17 10:16

A.u.b. iemand hetzelfde initiatief te nemen voor de afgeschafte lijn Dendermonde - Brussel-Luxembourg.