Veilig het Zuid over met de fiets!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Veilig het Zuid over met de fiets!.

niet in mijn naam

#46

2013-06-15 12:23

Erg leuk dat u eerst 850 handtekeningen verzameld met het uitgangspunt "afschaffen van de gedoogzone", om dan uw standpunt te wijzigen en te doen alsof "we toch allemaal hetzelfde willen"

Ik wil, zeer uitdrukkelijk, niét in de eerste plaats een veilige weg naar school voor de kinderen, ik wil zoveel mogelijk auto's wég uit het centrum.

Ik hoop dat u vooral niet de handtekeningen afgeeft als ware ze voor "een veilige weg voor de kinderen", want dat zijn ze niet, ze zijn voor het afschaffen van de gedoogzone.
Ook niet in mijn naam

#47 Re:

2013-06-15 12:53

#46: niet in mijn naam -

Ik deel volledig deze opinie. Ik kan begrijpen dat een ouderraad druk neerlegt op ouders, maar nu heb je je toch een beetje teveel laten overhalen.

W. Marx

#48 Neen aan de verknechting!

2013-06-15 13:17

Ik vind het echt niet kunnen om de tekst en inzet van uw petitie te veranderen nadat heel wat mensen een duidelijk standpunt innamen!
Hiermee wordt iedereen bedrogen die uw aanvankelijk standpunt via sociale media verspreid en onderschreven heeft.
Wim Defoort & Kathelijne Sierens

#49 Terugtrekken uit petitie!

2013-06-15 13:31

We hebben besloten om ons terug te trekken uit deze petitie nadat het doel en inzet van de petitie veranderd werd.
We vinden het echt niet kunnen dat je petitie A start en het -om welke reden ook- achteraf aanpast.
Voor alle duidelijkheid: auto's moeten weg aan de Kiss & Ride zone blijft ons streven....
Youri

#50 Veiligheid

2013-06-15 13:49

Het zou leuk zijn mocht er ook rekening worden gehouden met de mening van de andere scholen rondom de Zuid !
Youri

#51 Re: En de voetganger ????

2013-06-15 13:52

#35: - En de voetganger ????

de voetganger wordt al gauw vergeten ;-)

Youri

#52 Re:

2013-06-15 13:57

#1: -

het enige belang dat ik hier kan weervinden is het belang van de leerlingen van St Barbara.  Niemand die er aan denkt de andere scholen van de omgeving te betrekken in deze discussie !

Kathleen Dispa

#53 Terugtrekken uit petitie

2013-06-15 15:55

Ik wens mij ook uit deze petitie terug te trekken: een online petitie lanceren en die nadien inhoudelijk veranderen: dat kan absoluut niet!
Wim

#54 Ongehoorde wijziging petitie.

2013-06-15 16:32

Men kan niet een petitie starten en - na het verzamelen van meer dan 800 handtekeningen - de opzet veranderen. Los van de discussie over het gewenste doel en de gewenste middelen is dat ongehoord. De 852 ondertekenaars hebben zich uitgesproken voor de verwijdering van de kiss-and-ride-zone en niet voor wat u nu bepleit. Wenst u daar handtekeningen voor, dan zit er niets anders op dan een nieuwe petitie te starten. Ik heb me niet uitgesproken voor "een veilige weg naar school voor onze kinderen, of ze nu te voet, per fiets, of met de auto of openbaar vervoer komen" maar voor "een veilige weg naar school voor onze kinderen, of ze nu te voet, per fiets of met het openbaar vervoer komen en een duidelijker vermindering van het - vaak onnodige - autogebruik". Mijn handtekening mag bij deze als onbestaande beschouwd worden.

Gast

#55 mijn handtekening verwijderen aub

2013-06-15 16:59

Beste,
Ik vind het niet kunnen dat u eerst een petitie online plaatst en na het verzamelen van handtekeningen de inhoud ervan wijzigt. Ik heb niet voor die nieuwe inhoud getekend en wens mijn handtekening daarom verwijderd te zien.
Het enige correcte wat u nu kan doen, is een nieuwe petitie opstarten met de gewijzigde inhoud ofwel de oorspronkelijke inhoud van de eerste petitie herstellen.
U heeft met deze koerswijziging helaas veel vertrouwen en geloofwaardigheid verloren :-(
Stefan en Griet

#56 Fiets/auto: in een EN-verhaal is de fietser steeds de dupe

2013-06-15 18:24

Ongehoord dat onze handtekeningen misbruikt worden in een petitie die wij inhoudelijk niet ondertekend hebben. Het EN-verhaal (auto EN fietsers combineren) is altijd nadelig voor de fietsers en stimuleert het autogebruik. Wij hadden ook onze handtekening gezet omdat wij ook denken aan het grotere plaatje (het gaat over meer dan veiligheid), maar dit zullen we bewust in een tweede post zetten die dan helaas wellicht gecensureerd zal worden:-(
Stefan en Griet

#57 Fiets/auto: het grotere plaatje

2013-06-15 18:32

Naast de veiligheidsproblematiek gaat het natuurlijk ook om de ongezonde uitlaatgassen en de lawaaihinder van de auto's, de fysieke hinder (de plaats die de auto's innemen op een plein waar MENSEN voorrang zouden moeten hebben), de klimaatproblematiek, het inefficiënte energieverbruik van gemotoriseerd vervoer, ... Voor welke stad, voor welke samenleving kiezen we? Welke wereld, welke toekomst willen wij onze kinderen bieden?

Als er een aantal mensen van buiten de stad om die redenen zouden kiezen om hun kinderen niet meer in de stad naar school te laten gaan, is dit maar aan te moedigen: het is veel logischer om naar een lokalere school te gaan. Bovendien zitten we in Gent sowieso al met een krapte aan plaatsen op de scholen.
Dirk 70+

#58 Re: Re: Kiss & ride

2013-06-15 19:12

#8: - Re: Kiss & ride Inderdaad zeer gevaarlijk voor fietsers en voetgangers, ik maak het een paar keer per week zelf mee! een echt verkeerskluwen met obstructie van het doorgaand fietsverkeer.

 


Gast

#59 Re: shuttle service...

2013-06-16 08:53

#9: Valse veiligheid - shuttle service...

Die shuttlebussen bestaan en heten "De Lijn". Alle info op www.delijn.be

RikDV

#60 Re: mijn handtekening verwijderen aub

2013-06-16 08:56

#55: - mijn handtekening verwijderen aub

Ik ondersteun deze vraag. Niet dat ik tegen de nieuwe boodschap ben (hoewel het W. Wilsonplein geen goede plaats voor een K&R is), maar ik vind het ondermaats tijdens het spel de regels te wijzigen. Graag ook mijn handtekening verwijderen.


Gast

#61 Re:

2013-06-16 19:35

#7: -  

 

de bus is ook een alternatief
Filip
Gast

#62 Handtekening ook verwijderen aub

2013-06-17 07:04

Ik volg deze discussie met veel interesse omdat ik mezelf betrokken partij voel en nu blijkt de inhoud van de petitie gewijzigd onder druk van het oudercomité. Dit is niet correct.
Ik begrijp wel dat het oudercomité aanstuurt op verzoening en wil vermijden dat de zaken verder polariseren, dat is ergens ook hun verantwoordelijkheid. U hebt ondertussen echter ook wel een verantwoordelijkheid tegenover de vele mensen die uw petitie ondertekenden en op u rekenen dat die boodschap uitgedragen wordt.
Nu moet ik om tenminste zelf correct te blijven, mijn vrienden en kennissen op de hoogte brengen van deze verandering zodat hun handtekening niet misbruikt wordt om een andere boodschap uit te dragen dan waarvoor ze tekenden.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-06-17 08:25



Gast

#64 Dit strookt niet met wat ik oorspronkelijk ondertekend heb.

2013-06-17 08:52

Wat een farce zeg, hiermee is deze petitie ongeldig gemaakt: men gaat niet terwijl een petitie aan de gang is de regels veranderen of de eisen aanpassen anders is ze ongeloofwaardig. Die bijna 1000 handtekeningen – waaronder de mijne, stellen aldus niets meer voor.
Hugues De Somere

Gast

#65 Dit strookt niet met wat ik oorspronkelijk ondertekend heb +1

2013-06-17 08:55

Absoluut niet correct natuurlijk, wat er nu gebeurt. Aangezien ik mijn naam niet openbaar wou vermelden, kan ik mij nu ook niet terugtrekken uit de ondertekenaars.

Gast

#66 Ik steun NIET het behoud van de K&R

2013-06-17 08:56

Uit het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130616_00624865)
‘Tweeduizend mensen tegen schrappen kiss-and-ride Zuid’
waarbij verwezen wordt naar de onderschrijvers van beide petities.

Ik voel mij echt wel gebruikt en misleidt door de initiatiefneemster van de petitie.

Gast

#67 handtekening voor a is niet hetzelfde als handtekening voor b

2013-06-17 10:04

Beste Sabine

Ik vind het niet kunnen dat je eerst mijn handtekening vraagt tegen "een (zogenaamde) kiss and ride op een plaats waar het absoluut niet kan" en dat je nadien meeheult met zij die gewoon de gevaarlijke situatie willen/wilden behouden en dat jullie de handtekeningen gaan samenvoegen.

Uiteraard ben ik niet tegen een oplossing die voor iedereen goed is, maar ik zette mijn handtekening om te pleiten voor een veiligere passage ter hoogte van de bibliotheek. En een kiss and ride (lees: illegaal parkeren) hoort daar mijn inziens niet bij.

Ik zou het appreciëren als je mijn handteking verwijderd.

Vriendelijke groeten

Filip Cuppens
ik

#68

2013-06-17 10:23

Waarom heeft de auteur zoveel reacties verwijderd?
Zet de kinderen af aan halte van het openbaar vervoer ver genoeg verwijderd van het zuid.
Dan zullen er minder auto's aan het Zuid moeten komen en is het vanzelf veiliger.
Of laat ze gewoon met de fiets naar school komen van thuis uit!

Gast

#69 Mea culpa

2013-06-17 11:41

Mooi en dapper!
Hugues De Somere
Wim

#70 Prima.

2013-06-17 12:33

Sabine,

ik denk dat je het uiteindelijk naar best vermogen hebt opgelost. Het is in ieder geval mooi vast te stellen dat je je fout inziet en toegeeft en het op deze manier rechtzet. Ik begrijp dat zoiets voor mensen zonder ervaring al snel kan veranderen in een slangenkuil waar men geen weg met weet.