Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt.


Gast

#201

2013-07-12 09:30

Zinvolle actie. Er maken dagelijks zoveel mensen gebruik van het zwembad in onze gemeente De Bilt, dat er hoe dan ook gekeken moet worden naar mogelijkheden om dit zwembad te blijven behouden (nu andere plannen niet doorgaan). Het gaat er bij mij niet in dat het onderhoud hiervoor te veel geld kost en zelfs meer dan nieuwbouw, zoals de gemeente altijd heeft laten doorklinken in berichten in de plaatselijke kranten! We hebben al jaren geen buitenbad meer, en het zwemmen is voor jong en oud in onze gemeente een zinvolle vrijetijdsbesteding, en voor sommigen zelfs een zinvolle dagbesteding, zoals ouderen en gehandicapten. Het zwembad moet blijven!


Gast

#202

2013-07-12 11:34

In een waterland als Nederland is het van groot belang dat alle kinderen leren zwemmen. De kans dat er meer kinderen in onze gemeente NIET kunnen zwemmen neemt enorm toe als de mogelijkheid om het te leren zo wordt bemoeilijkt. Hoe doe je dit bijvoorbeeld met 2 of 3 kinderen en zonder auto? Zwembad De Bilt moet dus absoluut blijven.
Daarnaast zou ik het een heel goed idee vinden als er een buitenbad bij komt.

Gast

#203

2013-07-12 11:56

Echt belachelijk dat de gemeenteraad hier mee akkoord gaat! Inderdaad is een zwembad een basisbehoefte voor elke gemeente. Het is al erg genoeg dat destijds het buitenbad gesloten is

Gast

#204

2013-07-12 14:29

Besturen van een gemeente is keuzes maken. Verantwoorde keuzes. Een aantal jaren geleden werd het buitenbad Brandenburg al gesloten. Tot verdriet van drie generaties Biltenaren. Treurig dat het binnenbad nu een zelfde lot wacht.
Dat gemeente De Bilt zuinig moet zijn met geld is begrijpelijk. Maar waarom wordt in deze gemeente, die er prat op gaat een sportgemeente te zijn, opnieuw tégen de instandhouding of nieuwbouw van een zwembad gekozen.

Gast

#205

2013-07-12 15:58

Het zwembad MOET blijven!!! Géén de Bilt zonder zwembad Brandenburg

Gast

#206

2013-07-13 06:51

echt vreemd dat in zo'n kinderrijke sportgemeente een zwembad zou gaan verdwijnen, dit mag niet gebeuren.


Gast

#207

2013-07-13 09:20

Enige jaren geleden was er sprake van, dat het Buitenbad 'lek' was. De reparatiekosten bedroegen toen zo'n € 45.000,=
Dat geld had de Gemeente toen niet, werd verkondigd. Dus werd het Buitenbad vlak voor de schoolvakantie gesloopt [wat een timing!!].
Maar er werd nog niet zo lang geleden een bedrijfsschuld van ruim € 900.000,= kwijtgescholden, vanwege het failliet gaan van dat bedrijf. De naam van dit bedrijf is mijzelf niet bijgebleven, maar iedereen weet wat ik bedoel. Ja, die Bunker [Larenstein]heeft een behoorlijke 'explosie' teweeg gebracht, onder de inwoners van Gemeente De Bilt. Want het is toch van de zotte!!!!!

Nu zijn er plannen om de Gemeentelijke belastingen te verhogen, dus betalen we met z'n allen mee aan die 'miskleun' v.d. Gemeente


m.vr.gr.
Robbedoes
inmiddels per 01-10-2012 ex-medewerker SWO De Zes Kernen De Bilt.


Gast

#208

2013-07-13 10:17

De kosten/baten analyse zal aangegeven hebben dat de exploitatie van een zwembad in de gemeente niet kosten dekkend is. Of is het interessanter om er iets anders met de locatie te doen wat weer extra geld in de gemeente kas brengt?
Jammer dat er niet aan de gemeenschap word gedacht die graag wil dat er een zwembad in de buurt is. Een enquête zou aan geven dat de bewoners van de gemeente voor behoud van een zwembad in Bilthoven is. Een creatieve ploeg (vrijwilligers met ideeën?) aan het werk zetten om het bad rendabel en dus vol te krijgen, dat is een oplossing! Sloop is geen optie!!!

Gast

#209

2013-07-14 10:33

Prima, de PvdA was een van de weinigen die voorstemde!

Gast

#210

2013-07-14 12:21

Enige jaren geleden stond onze Gemeente onder toezicht [curator] van Utrecht.
Daarna ging er toch weer van alles mis.
De Bunker op Larenstein heeft onze Gemeente handenvol geld gekost ruim € 900.000,= ,werd er in de krant vermeld.
Dan nog dat accefietje van die, door de Gemeente, ingehuurde kracht, die in 1,5 jaar € 180.000,= naar zijn eigen rekeningen wist te sluizen.
Nu wordt er een Gemeentelijke belastingsverhoging
overwogen. Zou daar weer zo'n bepaald Adviesbureau voor ingehuurd zijn, om de Wethouders te vrijwaren van hun verantwoordingen??

Daar zijn wij als inwoners van deze Gemeente even 'lekker mee' !!

m.vr.gr.
Robbedoes


Gast

#211

2013-07-15 06:30

Moet toch kunnen 13 keer naaktzwemmen in de wintermaanden in provincie Utrecht!

Gast

#212

2013-07-15 16:53

Geld verspillen ,het is een goed zwembad

Gast

#213

2013-07-15 21:40

Ik ben geboren en getogen in Bilthoven-brandenburg
Mede dankzij het zwembad , heb ik een zalige jeugd gehad.
Bijna elke dag waren we in het zwembad te vinden.
Nu woon ik in Wijk bij Duurstede, hier zijn ze ook zo stom geweest om het zwembad af te schaffen, zodat we niet meer heerlijk in het zwembad kunnen vertoeven.
Zo vreselijk vreselijk jammer. Nu willen jullie dat ook laten gebeuren, ach ja, laat de kinderen maar lekker binnen achter hun computertjes wegkwijnen, inplaats dat ze lekker met elkaar in de buitenlucht kunnen zijn.

Gast

#214

2013-07-15 22:16

Ik heb net mijn A diploma gehaald en wil ook mijn B nog halen, en op waterpolo daar.

Gast

#215

2013-07-15 22:18

Ik begin na de schoolvakantie met mijn allereerste zwemles....

Gast

#216

2013-07-16 11:41

waarom mensen uit de gemeente wegsturen???
Kinderen, gehandicapten, ouderen en wij
zijn blij met de mogelijkheid in de eigen gemeente te kunnen zwemmen.

Gast

#217

2013-07-16 18:39

Ik vind het heel belangrijk dat het zwembad Brandenburg in Bilthoven blijft bestaan, want mijn kinderen kunnen dan bijna niet meer op zwemles. Over 2 jaar gaat mijn tweeling op zwemles en als we moeten uitwijken naar een andere stad dan wordt dat erg lasting.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn dat je niet een in je eigen woonplaats de zwemles kan volgen.

Gast

#218

2013-07-17 12:22

Ik trek al jaren wekelijks baantjes, en ga dit dus ontzettend missen als het zwembad verdwijnt!!!

Gast

#219

2013-07-17 14:20

Omdat in de omgeving van Brandenburg zoveel ouderen wonen die wekelijks komen zwemmen is het belangrijk dat er en zwembad blijft!!! We praten dan over gezond ouder worden en dus vermindering van ziektekosten!

Gast

#220

2013-07-17 18:36

brandeburg is het leukste zwembad. bradenburg moet blijven brandeburg moet blijven ...

Gast

#221

2013-07-17 18:46

twee jaar lang ben ik met onze kinderen naar het vertrouwd zwembad de Brandenburg gegaan.
Twee weken geleden kon ik mijn ogen bijna niet geloven dat er hoeveel kids van mochten genoten!
Heerlijk om te zien!! Het zal ontzettend jammer zijn als het weg moet. Brandenburg moet BLIJVEN!!!

Gast

#222

2013-07-18 09:56

De Bilt en Bilthoven staan bekend als zijnde een Sport gemeente. Daarbij met zoveel kinderen en ouderen hoort een zwembad waarin ieder plezier en sportief kan bewegen om gezond te blijven.
Dat Brandenburg niet altijd gewoon onderhouden is daar snap ik helemaal niets van. Alles gaat met zijn tijd mee, dus ook dit zwembad. Wat is er dan met het geld gebeurd dat zij van de Gemeente krijgen (subsidie?). De Bilt/Bilthoven sportgemeente zonder zwembad, dat kan niet. Dus blijf bestaan! in een verbouwde inclusief een buitenbad ook gewenst.

Gast

#223

2013-07-18 10:15

zwembad Brandenburg is eigenlijk een monument het bestaat al sinds dat ik leef tevens ondanks renovering blijft zwembad Brandenburg een monument Dus het moet gewoon blijven

Gast

#224

2013-07-19 13:26

Sportgemeente de bilt.. gemeente wordt steeds groter, maar een zwembad behouden vjvinden onze bestuurders niet belangrijk.
Troelstraweg

#225 Minachting door villabewoners

2013-07-19 21:00

Al jaren wordt de politiek in onze gemeente volledig gedomineerd door rijke mensen die niets op hebben met de gewone Biltenaren. Ze hebben ze alleen nodig voor de gemeentelijke belasting, om in hobbyprojectjes te stoppen, zoals kunstaankoop. Kunst is op zich prima, maar zorg eerst voor de basisvoorzieningen zoals, groen, wegen, speeltuinen, fatsoenlijke winkelgebieden en ja een zwembad. Van wat overblijft mag een kunstwerkje worden gekocht. Ja ik ben volledig op deze gemeente afgeknapt, in het jubileumjaar verpaupert de gemeente als nooit tevoren en als echte Biltenaar doet dit pijn. Ik heb besloten mijn geliefde, maar door wanbeleid kapotgemaakte gemeente te verlaten.