Heropening spoorlijn Dunkerque - Adinkerke (De Panne)

Tanguy Veys
Gast

#1 Red Spoorlijn 73 Adinkerque-Dunkerque !

2014-01-28 08:21


Stop de afbraakpolitiek van de door CD&V-sp.a-Open VLD gesteunde regering

le plat pays qui est le mien

#2 Kanker voorkomen is beter dan genezen

2014-01-28 09:05

#1: -

Kanker kent geen grenzen, noch van landen, regio's, rang, stand of politieke kleur.

Wij steunen Trekhaak 73 die los van één of andere strekking opkomt voor de gezondheid en de mobiliteit aan beide kanten van de Schreve.

Hopelijk zullen ook de verkozenen van alle strekkingen  in België en Frankrijk Trekhaak 73 en dus hun eigen geweten volgen.


Gast

#3

2014-01-28 09:24

laten we leven in een samenleving zonder grenzen, daar waar de treinen nu halt houden.

Gast

#4

2014-01-28 10:22

Bewaar steeds goede herinneringen aan de treinuitstappen richting Frankrijk vanuit Adinkerke/De Panne

Gast

#5

2014-01-28 11:54

Van horen zeggen: alle grensverbindingen tussen Frankrijk en België moeten via Wallonie. Waarom? Politiek zeker.

Gast

#6

2014-01-28 12:03

Streef naar meer openbaar vervoer en minder vervuiling
AP

#7 Heropening spoorlijn Dunkerque - Adinkerke (De Panne)

2014-01-28 12:05

Deze korte schakel Adinkerke - Dunkerque koppelt twee spoorwegnetten aan elkaar, waardoor er meer mogelijkheden ontstaan om te reizen. Meer mogelijkheden aanbieden betekent een frequenter gebruik van de reeds bestaande infrastructuur. Dit is een win-win situatie.
professor B. Paesmans

#8 sobriëtas = matigheid

2014-01-28 12:42

Alcohol en nicotine zijn net als fijn stof vergif.
Niemand is verplicht alcohol te drinken voordat hij achter het stuur plaats neemt.
Maar al wie achter het stuur plaats neemt en al wie binnen de 100 m van een snelweg met camioncolonnes woont is wél verplicht voortdurend fijn stof in te ademen net als iemand die in een café vlak naast een roker zit.

Sobriëtas eist geen geheelonthouding van alcohol en tabak, maar komt wel op voor matigheid.
Welnu zo is deze vereniging niet tegen vrachtvervoer met camions, op voorwaarde dat dit ook "met mate" gebeurt.
Vrachtwagens die in Vlaanderen niets te laden of te lossen hebben kunnen gebruik maken van de te creëren Jacques Brel-goederen-spoorlijn van Folkestone tot Mönchen-Gladbach. Zo zullen de files rond Antwerpen en Brussel vanzelf oplossen.
Jij staat toch ook niet graag elke morgen in de file op weg naar je werk in Brussel of Antwerpen?

Dit weekend hebben gewetensvolle parlementairen in Dunkerque en in Noord Rijnland Westfalen zich daarvoor uitgesproken en Focus WTV heeft deze verkozenen van het volk in Duinkerke in beeld gebracht.

Gast

#9

2014-01-28 12:56

Dit ligt me ook nauw aan het hart.Als spoorwegman nog het staalvervoer georganiseerd naar Gent-Sidmar

Gast

#10

2014-01-28 13:32

Geef a.u.b. de kans aan de westhoek om te overleven !!
José

#11 Re: sobriëtas = matigheid

2014-01-28 15:16

#8: professor B. Paesmans - sobriëtas = matigheid

Trekhaak73 heeft heel hard gewerkt om binnen een paar dagen beide kanten van de grens samen te brengen, boven de politiek heen!


Gast

#12 Inderdaad! De laatste tien jaren komen minder en minder Franse toeristen naar Westhoek.

2014-01-28 15:19

#10: -  

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-01-28 15:20


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-01-28 15:23



Gast

#15 Re:

2014-01-28 15:27

#10: -  

 


Gast

#16

2014-01-28 15:41

Adinkerke is de enige grensovergang naar Frankrijk die niet in Wallonië gelegen is. Bij stakingen kunnen treinen nog uit Frankrijk naar Vlaanderen rijden.

Gast

#17

2014-01-28 15:47

Ontbrekend toeristische aspecten
Ontbrekend {Plopsaland
Ontbrekend ondersteuning door betrokken gemeenten,
toersitebureua's etc.
Ontbrekend de mogelijkheid van Herdenkingstreinen
Zoeken naar veel breder draagvlak
Richard H. van der Pols

Gast

#18

2014-01-28 16:01

Dit is de enige rechtstreekse spoorovergang tussen West-Vlaanderen en Frans-Vlaanderen die niet via Henegouwen gaat. Het koppig niet willen gebruiken van deze spoorverbinding bewijst dat de Walen wel degelijk bezig zijn om de splitsing van België voor te bereiden.

Gast

#19

2014-01-28 16:32

Deze spoorlijn zou een goede verbinding zijn tussen Belgie en Frankrijk. Dus we zien hem graag komen

Gast

#20

2014-01-28 17:22

Rechtstreekse treinen Duinkerke Brussel-luchthaven.
MOOI
??????

#21 behoud spoorlijn 73, baanvak Adinkerke-Dunkerque

2014-01-28 17:48

Het mocht mooi zijn mocht een stukje geschiedenis terug uit zijn as herrijzen.
Ik heb o.a. Volgende ideeën opgevangen; De Panne, Dunkerque, Calais en eventueel Boulogne.
Dunkerque Brussel Nationaal Luchthaven...
Als het een idee mag zijn: eerst vermelde idee startend uit Veurne of een aantrekkelijke verbinding met aansluiting met de shuttle/veerdiensten van en naar VK.
Ook interessant voor goederenverkeer...
Ik sta volledig achter een heropening mits optimalisatie van de infrastructuur.
Nog een laatste idee; laat een soort tram rijden die alle plaatsen tussen Dunkerque en Veurne rijden te bedienen. Of bied een stoptrein aan

Om de reizigers een veilige en aantrekkellijke reis te gunnen en de leefbaarheid van het grensgebied: maatregelen voorzien voor vandalisme ent ctiminalitei

Gast

#22

2014-01-28 17:58

Toen de TV uitkwam dacht iedereen dat men geen radio meer nodig had!
Toen het individueel personen en goederen vervoer toenam was de korte mijn strategie we hebben geen treinen meer nodig.

Gast

#23

2014-01-28 18:06

ok

Gast

#24

2014-01-28 19:12

Ik steun deze petitie voor 200 % !!!!

Gast

#25

2014-01-28 19:18

ik steun deze petitie voor 200 % Martin Grossey Veurne