Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

Mens

/ #2314 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-04-05 21:15

#2308: Anonymous - Re: Re: Re: Re: Re:

#2306: Mens - Re: Re: Re: Re: Vrije meningsuiting in combinatie met de plicht om anderen niet te kwetsen? Dat is onverenigbaar. Vrije meningsuiting is net het tolereren van meningen die je veracht.

 

Hmm, je vrije meningsuiting eindigt waar de integriteit van een ander begint, denk ik. Dat wil niet zeggen dat je nooit en te nimmer iemand zou mogen kwetsen; of zelfs nooit zou mogen zeggen wat je daadwerkelijk vindt. Het betekent alleen wel dat als je onzin verkoopt of anderen op een bepaalde manier (vanuit de positie waarin je verkeert) raakt tot op het diepst van hun  wezen, je verantwoordelijkheid dient te dragen voor je woorden.

Het is namelijk nogal een verschil of het Jan Lul de Alcoholische Putjesschepper van op de hoek is die zoiets roept of een volksvertegenwoordiger met een aanhang die aan zijn lippen hangt en zich laat leiden door de handelingen en uitspraken van voornoemde volksvertegenwoordiger.

Bedoelde u 'Vrije meningsuiting is niet het tolereren van meningen die je veracht' of wat het woord "net" opzettelijk? Ik vraag het even want het is me niet duidelijk.