JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#1

2014-02-09 21:08

Een goed doordacht systeem van rekeningrijden komt onze gezondheid ten goede.

Reacties

ik

#2 Re:

2014-02-09 21:51:20

#1: -

Maar de werkende mens die naar zijn of haar werk moet geraken is weer eens diegene die kan betalen, weer die werkende mens die weer kan afdokken... een schande is het gewoon!


Gast

#37 Re:

2014-02-10 10:19:03

#1: -

dit als je tenminste gezond bent, zieke mensen en invaliden zijn hier weeral eens de dupe van een systeem waar de rijke kan rijden en de arme maar opgesloten dient te blijven in zijn huis....grrr...bekijk het grotere plaatje !

 

pieter

#42 luiaards

2014-02-10 11:09:48

#1: -

rekeningrijden is eenplezanterietje voor wie niet werkt of ambtenaar is in een van de welig tierende nutteloze hulpbedrijfjes voor alle mogelijke zottigheden. Als je in Nethen woont en in Zaventem werkt, geraak je niet op je werk met openbaar vervoerof carpooling, ook niet met de fiets tenzij je superman bent. En ik moet beginnen werken om 9, dus verplicht in de pits rijden. Idem voor mijn vrouw. Totale kostprijs voor ons beiden: 12 euro per dag, of 240 euro per maand. Met twee keer een nettowedde van 1620 euro per maand zou ik beter gaan stempelen? Maar ja, geen enkele groene werkt in de privésektor, ze leven wel op kosten ervan.

nirvanna

#65 Re:

2014-02-10 13:04:59

#1: -

Hallo,

 

sorry dat ik als tegenstander hier een bericht kom schrijven maar er zijn een paar zaken die ik toch kwijt moet:

al jaren worden de accijnzen op brandstof belachelijk hoog gehouden zogezegd om de veel rijders te laten betalen

is dit niet nogmaals een dubbele belasting ?

zou het niet normaal zijn om eerst de mogelijkheden te bieden aan de mensen om hun gewoontes aan te passen door dingen uit te voeren (zoals voldoende en goed verspreidde bus/tram en trein diensten). klein voorbeeld ik woon in sint genesius rode ik moet naar ukkel, met de wagen 20 minuten (40 minuten heen/terug) met het openbaar vervoer ben ik 2 uur onderweg dus dit betekent 4 uur in het totaal per dag . IS DIT NORMAAL ? WELKE KEUZE HEB IK ?

Wonende in de agglomeratie brussel ga ik de dupe worden van al diegenen die naar Brussel komen met de wagen (daar zij geen keuze hebben

 

AUB denk na alvorens hierop ja te zeggen .....

dit geld gaat niet dienen om de problemen van jan met de pet op op te lossen.

het dient enkel om de gulzige staat te spijzen !!!! geen enkel land in de wereld heeft een zo groot staatsapparaat als wij !!!!

wanneer gaat de vlaming beseffen dat de slogan wat je zelf doet doe je beter : boerenbedrog is !!!!

 

waal, vlaming , brusselaar en duitstalige in dit land vormen samen Belgie.

ik denk dat men eerst een goedkope staat moeten maken alvorens extra inkomsten te vergaren om toch alleen maar extra uitgaven te doen ....

twijfelaar

#110 Re:

2014-02-10 14:49:01

#1: -

Ik neem nooit de auto in de stad, maar wel naar het werk - 60 km, met de auto duurt het een kleine 50 minuten, met fiets + trein + belbus anderhalf uur. Ik heb het een jaar geprobeerd met de trein (openbaar vervoer wordt volledig terugbetaald, auto minimaal), maar de stress werd me te veel (ook omdat er maar 1 trein per uur is). Ik woon graag in Antwerpen en wil niet naar den buiten verhuizen, maar ik doe m'n werk ook heel graag. Ik telewerk en probeer te carpoolen, maar toch vreten de kilometers kei hard aan m'n ecologisch geweten...

't is ni simpel!

mack attack

#137 Kan nooit werken zoals de toestand momenteel is !

2014-02-10 16:18:41

#1: -

Zolang het openbaar vervoer niet is afgestemd op de mobiliteit van de werkmensen, gepensioneerden, mindervalieden kan er geen sprake zijn van invoering rekeningrijden..;want je staat zo wie zo vast in de fille

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-10 17:18:50



Gast

#338 Re:

2014-02-11 00:26:13

#1: -

ik werk op Brussels Airport, beginnende om 04.30u !!! ik heb geen enkel alternatief om er te geraken vanuit antwerpen buiten met de wagen te komen en zo zijn er vééééélen !!! als dit systeem erdoor komt dan is het gedaan met werken !!! einde discussie !!!

Denkna

#670 Re:

2014-02-13 08:17:37

#1: -

Als het openbaar vervoer een goed alternatief zou bieden dan ga ik akkoord met rekeningrijden.

Maar nu niet dus.