JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post

S

#6

2014-02-09 22:20

Hoe kan je nu bewuster met je auto omgaan wanneer je als autobestuurder naar het werk moet, dat je geen andere optie hebt dan de auto en dat je werkgever je verbruik in brandstof al niet eens terugbetaalt.. Van Gent naar Brussel is een heel eind rijden, dit 2 keer per dag en dan nog eens met een belasting voor elke kilometer die je rijdt. Misschien beter voor het milieu, maar dit zijn weer eens inkomsten voor de staat. Dat ze dan eerst beginnen met de wegen beter te onderhouden en andere manieren vinden dan belastingen en nog meer belastingen om te besparen, onnodige ministers of parlementsleden hun loon misschien laten zakken?

Reacties


Gast

#19 Re:

2014-02-10 06:01:28

#6: S -

Gent-Brussel, daar rijden toch heel veel treinen op, lange treinen en hoge frekwentie. Er zijn zelfs IC's die onderweg nergens meer stoppen.

 

Dan schrijven dat je geen alternatief hebt, is nogal zwak ...


Gast

#35 Re: Je kan ook in Brussel gaan wonen als je daar moet werken!

2014-02-10 09:39:28


Gast

#36 Re:

2014-02-10 09:47:17

#6: S -

Gent-Brussel met de trein is een half uur.

Wannes

#60 Re: Van Gent naar Brussel is een heel eind rijden

2014-02-10 12:46:48

#6: S -

Van Gent naar Brussel is er een perfecte en snelle treinverbinding. Hoe meer je met de auto rijdt, hoe meer je de straten kapot maakt. Waarom moeten belastingbetalers die nooit met de auto rijden toch mee betalen voor aanleg en onderhoud van autosnelwegen?


Gast

#74 Re:

2014-02-10 13:25:56

#6: S -

Dat is niet aan de orde. Niemand is verplicht om de auto te nemen.


Gast

#151 Re:

2014-02-10 17:00:27

#6: S -

Je hebt als werknemer wel degelijk opties en dan denk ik bijvoorbeeld aan je volgende evaluatiegesprek:

"Zeg beste werggever, zou het niet mogelijk zijn om mij over te plaatsen naar een kantoor dichter bij huis? Dat zou voor u een zéér goedkope loonsverhoging zijn die u mij dan geeft..."

"Zeg beste werggever, zou het niet mogelijk om enkele dagen per week thuis te laten werken? Dat zou voor u een zéér goedkope loonsverhoging zijn die u mij dan geeft..."

Toon

#329 Re:

2014-02-10 23:21:29

#6: S -

Als je elke dag van Gent naar Brussel pendelt, zou ik toch eens uitrekenen wat je dat nu al aan verloren tijd en brandstof kost, het bedrag aftrekken van je huidige loon en zien of je daarvoor dichter bij huis kan gaan werken. De honderden euro's die je elke maand letterlijk verbrandt, kan je wellicht beter besteden.


Gast

#347 Re:

2014-02-11 06:09:34

wat is er mis met de trein te nemen naar brussel? ik doe dat elke dag. Fiets op naar station, 15 minuten, trein 35, bus 30. Vergelijkbaar met de auto qua tijd, niet?

#6: S -

 

Robbert

#443 Re:

2014-02-11 11:06:41

#6: S -

Mensen kunnen keuzes maken. Zoals wonen waar ze werken, of werken waar ze wonen.

Dat is goed voor het milieu, maar belangrijker, goed voor de levenskwaliteit. Als je denkt dat je die keuzes niet kan maken, dan wordt je geleefd.

Wat mij betreft is het niet normaal dat iemand die 5000km per jaar rijdt evenveel bijdraagt aan onderhoud van wegen als iemand die 50 000km per jaar rijdt. Al zeker niet wanneer die 50 000km gereden worden tegen een forfaitaire vergoeding, en zonder nadenken over impact.

 

 

No-Auto

#462 Re:

2014-02-11 12:39:13

#6: S -

Voor zover ik weet rijden er tussen Gent en Brussel ook treinen.

Buzzy

#503 Re:

2014-02-11 19:36:41

#6: S -

Het spijt me u dit zo kortaf te moeten melden maar u kunt misschien eens in de Dikke Van Dale gaan kijken onder het lemme 'trein', dat is een voertuig dat zich op stalen wielen voortbeweegt, waar comfortabele zetels in staan, u zelf niet eens moet sturen en, als klap op de vuurpijl, u niet in de file hoeft te staan!

Ik ben kotstudent in Leuven maar woon in Grimbergen, ik neem op vrijdagmiddag de trein van Leuven naar Vilvoorde en kan die afstand afleggen op 25 minuten (dat is niet gelogen). Dat is onmogelijk (tenzij men natuurlijk graag aan de kant wordt gezet voor excessieve rijsnelheiden en zijn rijbewijs verliest) met de wagen.

U heeft het principe van rekeningrijden trouwens blijkbaar helemaal begrepen. Dat dient niet om de mensen te pesten maar om te vermijden dat ze zichzelf vergassen. Zij die veel met de wagen rijden en toxines als fijn stof (dat niet, sorry voor de flauwe woordspeling overigens, 'fijn' is), stikstof- en zwavelverbindingen, koolstofdioxide, koolstofmonoxide enzovoorts de lucht in jagen, moeten hiervoor meer betalen dan zij die slechts occasioneel, indien er geen andere mogelijkheden (openbaar vervoer), hun voertuig van stal halen. Zo stelt althans het principe van 'de vervuiler betaalt'.

U bent misschien niet zo jong meer, ik nog wel, 18 om precies te zijn, en ik vind het op z'n zachtst gezegd geen pretje om nu al in de stank van de autojunkies (excusez les mots) te moeten leven. 'Stank' is niet eens krachtig genoeg. Misschien is 'gif' beter op zijn plaats. Ik laat mijn gezondheid liever niet hypothekeren omdat anderen met oogkleppen vasthouden aan een recht dat we allemaal zullen moeten loslaten. Dus hoe meer de overheid het gebruik van de wagen kan ontraden, hoe liever.

Als u daarentegen toch liever uw mede-Belgen blijft vergiftigen, kan ik u ten zeerste aanraden een aantal wetenschappelijke studies te lezen die het verband expliciteren tussen fijn stof en een lagere levensverwachting.

frank simkens

#551 Re: van gent naar brussel met de auto is trager dan met de trein

2014-02-12 02:42:09

#6: S -

heb je al eens geprobeerd? Ik ga elke dag met de fiets/trein/bus naar brussel. Is sneller dan met de auto (in spitsuur)

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-12 10:20:43



Gast

#734 Re:

2014-02-15 08:08:32

#6: S -

Er zijn ook veel treinen van Gent naar Brussel...