Hek voor gracht brede school Nieuwpoort

Quoted post

Ooit jong geweest

#12 het mes snijdt aan 2 kanten

2014-06-25 19:17

Grappig dat bij beide scholen, zowel de OBS als de EHZ nu ook al water om de school heen zit. Heel makkelijk toegankelijk ook en ook hier is zeker niet altijd zicht op. Ik zie enigszins wel waarom dit door sommige mensen als overdreven wordt beschouwd. Dit initiatief neigt ook een beetje naar de kant van de gemakkelijke ouder. De uitroep "SCHANDALIG te noemen! Degene die dit project bedacht heeft, heeft vast zelf geen kinderen!" is natuurlijk een mooie representatie van een objectieve houding naar dit probleem. Probeer het probleem eens van 2 kanten te benaderen en overweeg de redenen van de gemeente. Moeten wij de technologie gaan gebruiken om het opvoeden van ons kind uit te besteden aan ingeprente waardes, of leren we ons kind zelf om niet in de buurt van die gracht te komen? Of subsidiëren we wat extra geld vanuit de gemeente in de begroting, om vervolgens te klagen over de stijgende belastingen? Het is natuurlijk heel oppervlakkig om uit een beslissing van een bureau de conclusie te trekken dat deze mensen "vast zelf geen kinderen" hebben, maar dat terzijde. Overigens ben ik het er wel mee eens dat het niet plaatsen van een hek wegens optische redenen een beetje overdreven is. Dit is het doorduwen van de visie van de architect, iets wat ik me al vaker over heb doen verbazen.

Tenslotte, denk ik ook dat het plaatsen van een hek een soort extra interesse zal wekken om deze "challenge", zoals kinderen dat zien, te overbruggen. Een dergelijke degelijk hek dat wel in staat is om kinderen tegen te houden zou daarom ook weer dermate duur zijn.

Als oplossing zou ik voorstellen om als collectief van bezorgde ouders gezamenlijk geld bij elkaar te leggen om een hek aan te bieden. Zo leg je de drempel om de keuze te maken voor de gemeente een stuk lager, dan wanneer je met een van de zovele boekjes met handtekeningen aan komt zetten. Succes met het verkrijgen van een hek.

Reacties

Saskia van Muijlwijk
Gast

#13 Re: het mes snijdt aan 2 kanten

2014-06-25 19:26:28

#12: Ooit jong geweest - het mes snijdt aan 2 kanten

Goed idee, waarom doen we niet alle hekken weg in Nederland?! Of beter nog, we graven gewoon geen grachten meer, dan heb je een dubbele besparing!! Ik ga verder niet in op uw conclusie dat wij makkelijke ouders zijn, met modder gooien is misschien wel toepasselijk als we het over sloten en grachten hebben maar uiteindelijk wordt de samenleving er niet beter van.