Geen euthansie voor Toby de Duitse Herder uit Maldegem!

Datum: Woensdag 24.02.2016 - 15.15 uur.

Toby is twee weken terug in beslag genomen na een bijtincident "op de eigendom" van de adoptanten.

Toby is een achtjarige duitse herder welke tijdens een controle van het asiel in paniek is geraakt en de persoon dat kwam kijken in de arm heeft gegrepen, de dame was in paniek en heeft Toby van zich af heeft willen slaan en trappen.

De dame van het asiel heeft hierbij de ambulance opgebeld voor de beet in haar arm en hierbij is Toby in beslag genomen en zit nu te wachten op zijn toekomst.

Na twee weken is er geen schot in de zaak en zit Toby nog steeds in een ander asiel te wachten op de beslissing, na telefoontjes en na mails blijkt dat er nu nog steeds een verslag achter blijft van een dierenarts dat een gesprek heeft gehad met de eigenaar, hierbij zal het gemeentebestuur beslissen of hij mag blijven leven of moet ingeslapen worden.

Hierbij roepen wij op om massaal te tekenen en te zorgen dat Toby een deskundige opvolging krijgt van een gedragstherapeute (welke reeds in overleg met de baasjes is beginnen bemiddelen) en Toby vrij te krijgen en hem niet te laten inslapen.

De eigenaars zijn er het hart van in en een eigendom verdedigen door een hond is normaal.

De onkunde van de dame dat kwam kijken naar Toby gestuurd door het asiel kan nu de dood van Toby betekenen...

Niemand anders dan de eigenaar was bij dit incident ondanks ze de asielverantwoordelijke had gezegd dat ze het best kon kijken via het keukenraam, toch heeft de asielverantwoordelijke niet geluisterd en zelfs het hondenhok open gedaan waar Toby toen in zat.

Als we erin slagen om binnen de 48 uur duizenden handtekeningen te verzamelen dan kunnen we meer druk uit oefenen.

Wij rekenen massaal op jullie steun.

Enige facebookpagina in samenspraak met eigenares waar alles kan gevolgd worden.

Alvast bedankt!