Geen megamoskee aan de Noorderlaan in Antwerpen!

Centrum Toekomst Luchtbal vzw (CTL), gesponsord door de stad Antwerpen en gehuisvest in de luchtbalkazerne achter de kantoren van de Antwerpse politie, wil een megamoskee bouwen aan de Noorderlaan 120 te Antwerpen, waar nu een postkantoor is. Dat is schuin tegenover de geplande vestiging van een nieuwe Ikea. Filip Dewinter (Vlaams Belang) kreeg bevestiging van het Antwerps stadsbestuur dat Bpost het betreffende postgebouw heeft verkocht aan de hoogste bieder: Centrum Toekomst Luchtbal vzw, dat nu moskee Attawhid runt in de Havanastraat achter de politiekazerne. Bpost heeft in het contract met CTL bedongen dat het een deel van het pand (182 m2) zal huren voor het bedrag van 15.600 euro per jaar, om het postkantoor te behouden. Het wordt dus een megamoskee met een postkantoor.

Ook een aantal jaren geleden werd aan de Noorderlaan een megamoskee gepland, maar o.m. door verzet van het Vlaams Belang is dat niet doorgegaan. De nu geplande (Marokkaanse) megamoskee, wellicht zelfs met torenhoge minaret of koepel, zal niet minder dan 1000 m2 innemen en moet plaats bieden aan vele honderden moslims. Moslims zijn op dit moment bezig met allerlei acties en oproepen om 850.000 euro bij elkaar te krijgen (zie ook flyer hieronder).

Antwerpen telt reeds een 50-tal (gekende) moskeeën, en omdat het aantal moslims toeneemt worden ze, net zoals in Nederland, steeds megalomaner. De islamisering van Antwerpen en met name de wijk Luchtbal, die bekend is wegens de vele hoofddoeken, overvallen op de plaatselijke supermarkt en agressie tegen de politie, zal met deze megamoskee een enorme vlucht vooruit nemen. Steeds meer moslims zullen in deze buurt komen wonen en door de vele honderden moskeegangers zal de verkeersdruk enorm toenemen. Dat is een zeer slechte zaak voor de Noorderlaan, die heden wordt heraangelegd en dus opgewaardeerd.

Dit dossier is een typisch voorbeeld van islamisering: wat begon als een kleine garageboxmoskee in de Baltimorestraat, werd vervolgens een volwaardige moskee in de Havannastraat in dezelfde buurt en wordt nu een megamoskee van 1000 m2 voor vele honderden moslims, even verderop aan de Noorderlaan 120. Ondanks de islamitische aanslagen en de aanhoudende verhoogde terreurdreiging, gaat de islamisering van Antwerpen dus gewoon voort.

De papieren petitie die momenteel rondgaat op de wijk Luchtbal is een groot succes. De daar wonende Vlamingen willen helemaal geen imperialistisch symbool van de islam, dat dan nog vlakbij het plaatselijke kerkje zal komen te staan. Met deze online petitie willen we ook andere Antwerpenaren en Vlamingen vragen de petitie te ondertekenen om zo de buurtbewoners van de Luchtbal te steunen in hun verzet. Want overal waar de islamisering zich doorzet, gaat de vrijheid achteruit, met name die van vrouwen, homoseksuelen en niet-moslims.