Herstel boerderij uit 1864 in Emmen Centrum!

Stop de sloop van historische parels in onze Gemeente Emmen!

De Gemeente Emmen heeft een wettelijke taak om ons historisch erfgoed te beschermen. Alleen erover praten is mooi en lijsten opstellen ook, maar het gaat om wat ondernemers en het College doen! Er zijn plannen om een niet passend gebouw achter 'Restaurant De Kamer' in het centrum van Emmen te bouwen, de oude stookhuisjes te slopen en een serre te bouwen aan de boerderij.

Wij willen;

Wij willen graag dat het afgebrande deel van de boerderij uit 1864 wordt herbouwd in oude stijl. De stookschuurtjes moeten blijven staan. Restaurant De Kamer kan dan uitbreiden naar achteren en er wordt afgezien van de bouw van een serre aan de zijkant van de boerderij. Dit werkt verstorend en tast het aangzicht van de boerderij aan. Het nieuwe gebouw wordt niet gebouwd en Bakker Bart komt niet op deze lokatie. Dit is niet passend. Het parkje, bij de stookhuisjes, dat gesloopt is, moet worden hersteld. Vernieuwing is prima maar niet ten koste van het nog schaarse historisch erfgoed!

Steun deze oproep en teken deze petitie! We zullen deze petitie dan aanbieden aan de eigenaar, de Gemeenteraad en het College van B en W.

Soeverein Onafhankelijke Pioniers Emmen    Neem contact op met de schrijver van de petitie