Het Globeplein Moet Aantrekkelijker Gemaakt Worden

Petitie Globeplein Almere Buiten
aan de Gemeente Almere

Wij, ondergetekenden, zijn zeer ontevreden over de manier waarop ons hoofdplein en het centrum van de Almere Buiten is ontworpen. We zijn van mening dat de esthetiek van het Globeplein niet bevorderlijk is voor een prettige ontwikkeling van community waarin de inwoners van deze stad zich thuis kunnen voelen. De huidige uitstraling van het Globeplein heeft ook een slechte invloed op de commercie. Omdat het centrum niet aantrekkelijk genoeg is en weinig vreugde uitstraalt, zijn de bewoners van Almere Buiten niet geinteresseerd om hun tijd daar door te brengen, daardoor is de aanloop op het plein en winkelcentrum minimaal, weinig koopkracht, veel lege winkels en weinig continuïteit.
Het Globeplein moet aantrekkelijker gemaakt worden voor de inwoners en winkeliers.

We weten dat het Globeplein in de zomer verhoogd wordt en we vinden dit een goed moment om de wensen van de bewoners serieus te nemen.

Onze wensen:

• Gebruik van natuurlijke materialen om het overheersende beton te neutraliseren en het plein een vriendelijker en gezelliger gevoel te geven
  • Bankjes
  • Meer Horeca terrassen
  • Fontein
  • Oude bomen of/en nieuwe bomen
  • Bloemen
  • Kunst