HOUD DE 12 PROVINCIES

HALLO
Wij willen ons graag even voorstellen.
Wij zijn Laurien(11), Carmen(12), Tom(8), Lucas(12) en Jasper (8).

Samen zijn wij de actiegroep “houd de 12 provincies” begonnen. Waarom, zul je je afvragen? Nou, dat willen we graag uitleggen.

De nieuwe regering heeft besloten de 12 provincies af te schaffen en samen te voegen tot 5 landsdelen. Ze zeggen dat dit geld bespaart, doordat er dan minder ambtenaren zijn en dat plannen makkelijker kunnen worden uitgevoerd.

Wij als kinderen vinden dat geen goed plan. Wij zijn trots op onze provincies. Niet alleen op de provincie waarin we wonen, maar op alle 12. Hoewel we allemaal in Nederland wonen, is het fijn dat je je thuis kunt voelen in je eigen omgeving met die eigen cultuur. Dat is uniek en dat zullen vast veel meer mensen zo voelen, ook uit andere provincies. En als we beter samenwerken, kunnen we daarmee ook kosten besparen. Groter is niet altijd beter!

Omdat we kinderen zijn, mogen we niet stemmen. Op deze manier willen we toch onze stem laten horen. Ons doel is, zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen en deze aan de Eerste Kamer aan te bieden. We willen de Eerste Kamer vragen dit plan tegen te houden.

Ben je jong of oud en wil je ons helpen en ook je stem laten horen? Steun dan onze actie en zet ook je handtekening op deze site.

We verzamelen ook handtekeningen buiten deze site om. Dit aantal is nu: 2104

BEDANKT!

ALS JE DIT EEN GOEDE ACTIE VINDT, BRENG DAN DEZE SITE ONDER DE AANDACHT VAN VRIENDEN, FAMILIE, BUREN, COLLEGA´S ETC. DAT ZAL ONS ZEKER HELPEN!!!

JE KUNT ONS NU OOK VOLGEN OP FACEBOOK (http://www.facebook.com/actiegroep.houddetwaalfprovincies?ref=tn_tnmn)

actiegroep " houd de 12 provincies"    Neem contact op met de schrijver van de petitie