Petitie tegen wetsvoorstel 'verwarde personen' Edith Schippers

Minister Schippers heeft een wetsvoorstel gedaan dat doet denken aan Guantanamo Bay. Iedereen kan voortaan zonder recht op verdediging of zonder psychiatrisch onderzoek worden meegenomen. De ter observatie opgesloten burger krijgt geen psychiatrisch onderzoek vooraf en krijgt medicatie toegediend.

Wij

verontruste burgers eisen intrekking van dit wetsvoorstel en ontslag van minister & staatssecretaris

Constateren

Dat dit wetsvoorstel in strijd is met het humanitaire recht van ieder mens op vrijheid en dat het ter observatie opsluiten van mensen gecombineerd met het toedienen van medicatie iedereen vogelvrij maakt voor willekeurig oppakken en opsluiten van mensen. Daarnaast is het toedienen van medicatie zonder indicatie onwettig en onmenselijk.

En verzoeken

Wij verzoeken u als vertegenwoordigers van de aristocratie het volk weer te gaan vertegenwoordigen en deze draconische wetgeving in geen enkele variant goed te keuren. Wij verzoeken u geen 'aanjaagteams' in te stellen. Wij verzoeken u tevens de minister en haar staatssecretaris te ontslaan, omdat zij dit niet-humanitair wetsvoorstel heeft durven indienen.