Protest tegen verdwijnen gezonde bomen op Esplanadeplein Aalst

De traditionele partijen in de centrumstad Aalst hebben het onderling al beslist: als het van hen afhangt, dan verdwijnen op korte termijn de gezonde acacia's van het Esplanadeplein. En dit om ruimte te maken voor de zoveelste centrumparking, die de auto's vrij spel geeft in de stad. Het Esplanadeplein met zijn acacia's maakt deel uit van het eerste project waar de Aalsterse Groendienst oprecht erg trots op mag zijn. De bomen zijn nog steeds kerngezond en zuiveren dagelijks de lucht in hartje Aalst.

Groen Aalst zet daarom zijn schouders onder dit protest. Het pleit voor duurzame, gezonde en veilige oplossingen, volgens het STOP-principe: Stappers eerst, dan Trappers, Openbaar vervoer en als hekkensluiter Privévoertuigen.

Groen Aalst geeft de acacia's een broodnodige stem: het wil nog jaren de Aalsterse lucht zuiveren! Door deze petitie te tekenen steun je niet alleen dit initiatief van Groen, maar ook die van de reeds 300 bezorgde Aalstenaars en bezoekers die de petitie al ondertekenden op de actiedag 6/10 in Aalst.

Zie ook: http://www.groenaalst.be/groen_aalst_wil_esplanadeplein_niet_opofferen_aan_ondergrondse_parking_0