Samen, Merksem voor bushalte Zwaantjeslei

Samen, Merksem voor bushalte Zwaantjeslei,

aan den “Brem” en aan het “kerkhof”

Wij beloven niets maar proberen veel, we gaan ervoor:

Gezien de schrijnende verklaringen van mensen die niet meer in staat zijn hun geliefden te bezoeken aan het kerkhof, Zwaantjeslei te Merksem, zonder altijd hulp te moeten vragen aan familie en vrienden, zijn we een petitie gestart in de hoop iets te kunnen veranderen aan de situatie, ook de mensen die wonen in het dienstencentrum “den Brem”, zitten daar zonder hulp volledig vast.

De dichtsbijzijnde bushalte is een eindje stappen ( Jan Palfijn en Melgeshof) waardoor er mensen in de kou blijven staan. Ondanks dat er jaren geleden een mooie rotonde is geplaatst aan het kerkhof zodat de bus er vlot kan draaien.

We vragen geen buslijn die er om het kwartier voorbij komt maar op zijn minst een aantal vastbepaalde tijdstippen ( cfr De Mick) waardoor de mensen er toch geraken, om hun geliefden te bezoeken en om een stapje te kunnen zetten buiten het dienstencentrum, volledig zelfstandig en op eigen keuze.

Wordt er overal niet gepropageerd om de zelfstandigheid van ouderen en hulpbehoevenden zolang mogelijk te bewaren in onze samenleving, ter vergroting van de zelfredzaamheid en eigenwaarde?

Wel, daarom deze oproep !

Het is misschien voor U nu nog een “ver van mijn bed” situatie, maar ooit gaan we er allemaal mee te maken hebben. Daarom is het NU de moment om uw stem te laten horen.

Teken onze petitie en praat er met iedereen over.

Wij bedanken U alvast voor uw steun en medewerking.

Verzonden met Windows Mail