Stop grootschalige evenementen en festivals @Gaasperplas

Voor 2015 heeft Stadsdeel Zuidoost vergunning verleend voor 3 grootschalige evenementen @Gaasperplas:

1e Amsterdam Open Air 6 en 7 juni 2015

2e Gaasper Pleasure 15 augustus 2015

3e Guilty Pleasure Festival 16 augustus 2015

En wat voor verrassingen heeft Stadsdeel Zuidoost nog meer in petto voor Gaasperplas zoals een vervolg op de Crazy Mudrun Dirt Maniacs van vorig jaar?

– Besluit bestuurscommissie Amsterdam Zuidoost over profielen evenementen locaties bij Gaasperplas noordoever 25.000+ bezoekers per dag en Gaasperplas zuidoever 5000+ bezoekers per dag

- Schade aan het park, vestoring van de fauna en flora.

- Overlast buurtbewoners tot in de wijde omtrek, dagenlang eentonig gedreun van bassen, toeloop van honderden jongeren in en door de wijk ook 's avonds/'s nachts als ze weer naar huis gaan.

- Per festival kan het park bijna twee weken niet gebruikt worden waar het voor is bedoeld namelijk rekreatie.

- Genoeg alternatieven, zoals de P tereinen bij de Arena, of de Arena zelf.

Gaasperpark en de hele zuidoever behoren tot de EHS, nu NNN genoemd. @adamzuidoost heeft geknoeid met die kaart.

Waar flora en fauna in feite voorrang hebben. De EHS is bedoeld om natuurgebieden te vergroten en met elkaar te verbinden. Door verbindingen tussen natuurgebieden te maken, kunnen planten en dieren zich makkelijker verspreiden over meergebieden. Hierdoor zijn deze gebieden beter bestand tegen negatieve milieu-invloeden. Grotere natuurgebieden zijn gevarieerder en er kunnen meer soorten planten en dieren leven. Elk EHS-gebied heeft een zogenoemd natuurdoel