vluchtelingen ook welkom in Delft

Overal in Nederland en Europa worden opvangplekken gerealiseerd voor mensen die oorlogsgebieden ontvluchten op zoek zijn naar veiligheid en een beter leven voor zichzelf, hun kinderen en/of familie. De gemeente Delft heeft het financieel niet makkelijk, maar toch denken wij als inwoners van deze stad dat ook wij ons aandeel moeten nemen. Onlangs is een petitie gelanceerd onder de titel "Geen AZC in Delft". Delft is echter een open stad, met een open blik naar de toekomst. We verwelkomen buitenlanders, niet alleen als ze hier als toerist of student naar toekomen, maar ook als ze onze hulp nodig hebben.

Om deze redenen zijn wij voor de verwelkoming van vluchtelingen in Delft, in welke vorm dan ook. De financiële problemen van de stad kunnen geen reden zijn om niet ons aandeel te leveren aan deze problematiek. TEKEN DE PETITIE! Wij willen deze petitie uiteindelijk presenteren aan de bestuursleden van de gemeente Delft.