Voetbalsupporters hebben ook rechten!

Al jaren worden voetbalsupporters gecriminaliseerd. Zeker bij uitwedstrijden. Voetbal is niet langer meer van het volk, maar vooral van de commercie. Daarnaast doen lokale overheden en dan vooral burgemeesters die goedkoop willen scoren bij hun inwoners een flinke duit in het zakje. Verplichte bus/trein/autocombi's bij uitwedstrijden zijn geen uitzondering. Massale inzet van politie die veelal overbodig is. Voetbalsupporters worden behandeld als het uitschot van de maatschappij. Steeds vaker wordt er ook op afkomst of geboorteplaats gecontroleerd. Terug in de tijd. Big brother is watching you praktijken waar privacy niet meer onaantastbaar is.

Vandaag werd bekend dat Feyenoordsupporter Alwin 2 jaar (!) is afgeluisterd en 3 maanden undercover gevolgd door politiemensen. Het artikel vind je hier: http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/article/detail/3592233/2014/02/07/Feyenoordfan-Alwin-tot-zijn-verbazing-2-jaar-afgeluisterd.dhtml

Waarom? Hij is een verbaal sterke voetbalsupporter die zaken scherp aan de kaak stelt. We waren het al zat. Maar nu helemaal! Voetbalsupporters verenigt u: het is tijd dat wij onze stem laten horen. Voetbal moet weer terug naar de supporters. Die voetbal willen kijken zonder dat zij zich wanen in een slechte razzia van een oorlogsfilm. WATCHING FOOTBALL IS NOT A CRIME! Teken de petitie!