Wij willen meer opties voor toegangelijkheid Zuidplas-Bentwoud

ROOD is blij met de antwoorden en de plannen van het college en de wethouder de blijvende toegankelijkheid van zuidplas en Bentwoud. De ROOD is blij met het voorstel die de wethouder ons biedt maar we zien graag meerdere opties voor een verbinding met Bentwoud. De SP en ROOD zuidplas wil graag onderzoeken of er een mogelijkheid is voor twee voetgangersbruggentjes ten hoogte van middelweg-Bentwoud en Herenweg-Bentwoud dit vanwege o.a. door beter bereikbaarheid van hulpdiensten en voor sneller te kunnen recreëren vanuit Moerkapelle. Ook zou het een goed idee zijn om informatie over de historie die het gebied kent te laten zien, De SP ziet graag informatie palen of borden van bijvoorbeeld de vee akkerbouw en het vroeg ontpolderen van de rijks akkerbouwgebieden.

Wij ondergetekende steunen ROOD en de SP voor meer opties voor toegangelijkheid Zuidplas-Bentwoud. Het gebied heeft kansen, en die kansen moeten wij benutten!