Zwolle zegt nee tegen de plannen van dit AZC!

Beste inwoners van Zwolle,

Door grote ontevredenheid vanuit onze groep tegen AZC Zwolle zijn we deze petitie begonnen.

Als groep hebben wij veel vragen gesteld aan de gemeente Zwolle, o.a. of zij onze veiligheid kunnen waarborgen, wat het totale project gaat kosten, waarom er geen kleinschalige opvangcentra kunnen komen en hoe het ziekenhuis in de toekomst het water gaat zuiveren. De gehele waterzuiveringsinstallatie wordt namelijk gesloopt.

We zijn absoluut niet tegen alle vluchtelingen, er zitten ook echte vluchtelingen tussen, maar wat er ondertussen in Nederland gebeurt, daar kunnen we ook niet onze ogen voor sluiten. In een AZC werden vorig jaar 1366 meldingen gemaakt van fysiek geweld, ofwel viermaal per dag.

Nu zijn we ook de getallen van zedenmisdrijven op gaan zoeken en wat vonden we:
In 2015 kreeg de politie 55 meldingen van een zedendelict in of rond een azc. De meeste zaken spelen tussen asielzoekers onderling.

Nog niet overtuigd?

ZEER SCHOKKENDE BEELDEN: Wat is TAHARRUSH ? Groepsverkrachting ? Is dit (bijna?) gebeurd in Keulen ? Zou dit ook in Zwolle kunnen gebeuren ? Wij willen van Gemeente Zwolle antwoorden, onderzoek van feiten en garanties !

Mensen, hier praten we over meldingen. Jullie zouden vanuit onze mening uit kunnen gaan dat er veel intern wordt opgelost door COA en ander intern personeel.

De gemeente Zwolle zou met andere oplossingen moeten komen, voor het waarborgen van de veiligheid én gemoedsrust in onze gemeente.

Dus daarom; stem Nee! tegen een grootschalig AZC!

Met vriendelijke groet,

De beheerders