3 strikes out - scheepsrechtwet

In navolging op enkele zware en trieste zaken ben ik van mening dat wij in Nederland een 3 strikes out (3 keer is scheepsrecht) wet moeten invoeren.

Personen die 2 (zware) misdrijven hebben gepleegd dienen bij de 3e voor de rest van hun leven vastgezet te worden. Klaarblijkelijk is het deze personen niet gelukt zich aan te passen aan deze samenleving. Men kiest er willens en wetens voor door te gaan met het uitzuigen van de gewone burger en slachtoffers te maken van ontschuldigen. Slachtoffers die door de hevigheid van het delict voor de rest van hun leven getraumatiseerd zijn of deze gebeurtenis met zich mee dragen en dit overgeven aan hun omgeving en kinderen. De impact van dergelijk zwaar delict beperkt zich niet alleen tot het slachtoffer zelf.

De overheid is te liberaal op het gebied van straffen. Er wordt in de media met trots gemeld dat Nederlandse gevangenissen nog nooit zoveel leegstand hebben gehad. Echter komt dit niet door het verminderen van criminaliteit maar door het opleggen van hoge boetes welke als melkkoe worden gebruikt voor het spekken van de staatskas en het aanvullen van tekorten.

Teken de petitie en steun deze wetswijziging!

Door te ondertekenen, machtig ik Mel om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...