Open brief - overslaghal voor afval - IVAREM

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Bezwaar milieuvergunning - Open brief

2017-01-16 20:51:08

Dag allemaal

we houden jullie graag op de hoogte van de procedure voor de milieuvergunning voor de overslaghal van Ivarem aan de Dry-port in Muizen. Mogen we jullie vragen nog een laatste maal een inspanning te doen?

1. Tot uiterlijk 20 januari kan u nog een bezwaarschrift indienen tegen de milieuvergunning. Op de website van de spreeuw vindt u een ontwerp van bezwaarschrift dat u zelf kan afdrukken en insturen. (na het eventueel aan te passen naar eigen goeddunken). Klik hier voor het bezwaarschrift. http://www.despreeuw.be/overslaghal-voor-huishoudelijk-afval-op-leuvensteenweg-in-muizen-2/

Dat kan op 3 manieren
  1. aangetekend per brief (voor adres zie bezwaarschrift)
  2. afgifte op het Stadhuis (tegen een afgiftebewijs)
  3. per mail aan bouwdienst@mechelen.be
2. Delen jullie onze open brief ter attentie van het College van Burgemeesters en Schepenen (die we samen met de collega's van De Spreeuw opstelden) via jullie kanalen aan vrienden, familie en collega's? Je vindt hem op www.petities24.com/ivarem. Je kan hem ook delen via Facebook, doormailen naar vrienden en kennissen, te twitteren, je buren aan te spreken… Laat hen dan meteen ook de petitielijst online ondertekenen op www.petities24.com/ivarem

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten

De buren van de Sint-Lambertuslaan - Jan Piet en Gert

De buren van Muizen - Leuvensesteenweg

Actie nodig - Ivarem overslaghal

2016-12-11 12:06:23

Dag allemaal

Zoals vermeld in ons vorig bericht, moest het openbaar onderzoek voor de bouwvergunning voor de overslaghal opnieuw gevoerd worden wegens fouten. De deadline om bezwaarschriften in te dienen, is 13-12-2016. Ten laatste op dinsdag eerstkomende moet je bezwaarschrift bij Stad Mechelen afgegeven zijn.

Hierbij een warme oproep om

1. een persoonlijk bezwaarschrift in te dienen.
    Via deze link (klik hier) vind je een nieuw standaardbezwaarschrift met verschillende elementen dat je zo kan inzenden of naar believen kan aanpassen. (Eerst te downloaden, vooraleer je kan bewerken. Klik rechtsboven op download of kopiëer de tekst en plak die in je eigen mail/worddocument)
    Op te sturen op ten laatste 13-12-2016. Dit bezwaarschrift werd aangepast in functie van de door IVAREM verstrekte informatie op de infovergadering en op hun website. Dat kan op 3 manieren
    1. aangetekend per brief
    2. afgifte op het Stadhuis (tegen een afgiftebewijs)
    3. per mail aan bouwdienst@mechelen.be. Vergeet zeker het dossiernr 2016/0628 en je volledige naam en adres te vermelden

2. nog zoveel mogelijk personen de petitie te laten ondertekenen op www.petities24.com/ivarem. Dat kan je door te delen via Facebook, door te mailen naar vrienden en kennissen, … We zorgen ervoor dat de lijst opnieuw tijdig afgegeven wordt op het Stadhuis.

Zeker doen!

Volgende stappen
--------------------
De volgende stap in de procedure voor is de milieuvergunning. Ook daartegen kan bezwaar ingediend worden. We bekijken momenteel samen met Buurtraad De Spreeuw welke stappen hiervoor genomen kunnen worden. Maar ook daarbij gaan we jullie hulp mogelijk nodig hebben.

Bezoek
--------
Verder plant IVAREM ook een bezoek aan een gelijkaardige overslaghal bij IOK op donderdag 22 december 2016 (vertrek op 9u, terug om 13u). Inschrijven voor 16/12/2016 bij marijke.herinckx@ivarem.be. Er komt ook nog een tweede bezoek tijdens de Kerstvakantie. Deze datum moet nog bepaald worden. Volg de website en de Facebook van De Spreeuw om op de hoogte te blijven.

Met vriendelijke groeten

De buren van de Sint-Lambertuslaan

IVAREM petitie - Jan Piet en Gert

Bezwaarschrift ingediend - toekomst

2016-11-20 19:56:14

Dag allemaal

vorige week donderdag (10/11) werd het bezwaarschrift ingediend met aangehecht de petitielijst met op dat ogenblijk 297 ondertekenaars. Ondertussen zijn we met meer dan 330.

Woensdagavond 9/11 vond ook de infovergadering plaats in Zaal Reum Novarum. U kan een verslag van deze vergadering vinden op de website van Buurtraad De Spreeuw. We leerden alvast veel bij over de huidige en toekomstige activiteiten op de site. De belangrijkste vaststellingen zijn dat IVAREM inspanningen levert om overlast te beperken, doch dat overlast niet uitgesloten wordt. Het openbaar onderzoek moet bovendien overgedaan worden omdat de aanplakbiljetten niet correct waren geplaatst. Bezwaarschriften zullen dus opnieuw ingediend kunnen/moeten worden. We houden jullie via deze weg op de hoogte.

Met vriendelijke groeten

Jan-Piet Hermans - Gert Van Eeckhout

Muizen Leeft

Bezwaarschrift IVAREM

2016-11-09 10:24:09

Beste Buren

ondertussen tekenden meer dan 200 personen deze petitie. Wij zorgen sowieso dat deze lijst donderdag wordt afgegeven op het stadhuis samen met het bezwaarschrift. Blijf de boodschap verspreiden!

Op aanraden van de Buurtraad De Spreeuw (Leuvensesteenweg) doen we nog een oproep om ook individueel een bezwaarschrift in te dienen. Zo komt er een groot aantal brieven toe bij het College van Burgemeester en Schepenen wat nog meer indruk maakt dan één brief met veel handtekeningen. Hier kan je het bezwaarschrift downloaden. Warm aanbevolen! Je kan het per post versturen, evenuteel aangetekend (maar niet verplicht) of afgeven op  het Huis van de Mechelaar. In dat laatste geval vraag je een ontvangstbewijs aan de balie.

We brengen sowieso ook enkele afgedrukte exemplaren van het bezwaarschrift mee naar de infovergadering deze avond om19.30u in Zaal Rerum Novarum, Sint-Lambertuslaan te Muizen (Mechelen). Hopelijk komen jullie ook deze avond.

Groeten!

Gert en Jan-Piet

Muizen Leeft - Bezwaarschrift IVAREM

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.