Herder Sam Westra moet in Leeuwarden blijven!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Kort geding Sam Westra

2017-01-31 10:38:00

Beste handtekeningzetters,

Zoals jullie mogelijk wel al weten heeft de gemeente het bezwaarschrift van Sam Westra, ondersteund met door onze petitie, verworpen. Om dit aan te vechten dient er morgen om 9.15 uur een Kort Geding  het Gerechtsgebouw, zuidkant Wilhelminaplein te Leeuwarden.

Mij is gevraagd of ik via deze weg ook mensen kan mobiliseren om hierbij aanwezig te zijn. Bij dezen dus aan jullie de vraag wie hierbij aanwezig zou willen en kunnen  zijn. Graag hoor ik dit, voor 15.00 uur vanmiddag. Hierna zal het aantal mensen dat aanwezig zal zijn, moeten worden doorgegeven aan het Gerechtsgebouw.

Jullie kunnen mij dit uiteraard mailen:

jelauk68@hotmail.com

of een Whatsapp/SMS sturen naar: 06-11295846.

Ik hoop op jullie medewerking!

Met hartelijke groet,

Aukje Hiemstra-Ferwerda

Aukje Hiemstra

Aanbieding petitie

2017-01-16 21:00:51

Beste mensen,

Allereerst bedankt voor jullie overweldigend aantal reacties. Voor mij nauwelijks te bevatten. Ik ben de petitie begonnen uit een vorm van machteloosheid en uit een gevoel van wat willen doen. Maar had niet kunnen dromen dat zoveel mensen zich het lot van Sam en zijn schapen zouden aantrekken. Nadat ik wat bekomen was van alle opwinding over het snel stijgende aantal handtekeningen, viel ik in de volgende verbazingwekkende ontwikkelingen. Ik werd benaderd door de Leeuwarder Courant, GPTV (een commerciële lokale omroep), Omrop Fryslan en zelfs omroep Max! Ze wilden allemaal graag in contact komen met Sam en de initiatiefneemster van de petitie. Vanmiddag vonden de opnamen plaats van deze interviews. Het resultaat kunnen jullie zien door op onderstaande links te klikken.

GPTV: https://www.youtube.com/watch?v=vz4WvslFf3U

Omrop Fryslan: http://www.omropfryslan.nl/nijs/692851-tuzenen-hantekeningen-foar-ljouwerter-skieppehoeder

Artikelen uit (website van) de Leeuwarder Courant:

De uitzending van Omroep Max zal, ijs en weder dienende, morgen in het programma Hallo Nederland, vanaf 18:30 uur worden uitgezonden.

In het laatste artikel van het LC kunnen jullie lezen dat er ook een datum is geprikt om de petitie aan te bieden aan Friso Douwstra, fractievoorzitter van de CDA-fractie. Mij is te kennen gegeven dat dit de meest aangewezen functionaris zou zijn om de petitie aan te bieden. Helaas staat er een foute dag in dit artikel. De petitie zal a.s. woensdag om 11.00 uur worden aangeboden! Ik heb geen idee of we nog een vertegenwoordiging van de handtekeningzetters kunnen organiseren. Mensen die hier eventueel graag bij willen zijn, moeten dit maar even aan mij laten weten (jelauk68@hotmail.com) zodat ik kan inventariseren om hoeveel mensen dit gaat. De gemeente wil uiteraard graag weten hoeveel mensen ik in mijn kielzog mee zal nemen :-)

Sam en zijn familie zijn erg onder de indruk van alle steunbetuigingen. En volgen e.e.a. natuurlijk op de voet. We hebben in ieder geval al bereikt dat er vragen in de gemeenteraad zijn gesteld. Verder ondersteunt de petitie ook het bezwaarschrift tegen de gunning die Sam inmiddels heeft ingediend. Laten we hopen dat het een verschil maakt. Is het niet voor Sam, dan in ieder geval voor de schapen.

Voor nu hoop ik jullie voldoende te hebben geïnformeerd. Het werven van handtekeningen heeft dus gewoon nog zin! Woensdagochtend vroeg hoop ik alle handtekeningen te kunnen uitprinten.

Met hartelijke groet,

Aukje Hiemstra-Ferwerda

Leeuwarden

Aukje Hiemstra

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.