petitie M-decreet- prioriteit - onderwijs verdient duidelijkheid

Neem contact op met de schrijver van de petitie

dank je wel!!

2017-06-05 09:12:24

Hallo allemaal!

Van harte bedankt om mee deze petitie te ondersteunen! Het heeft helaas niet mogen zijn.
De politiek heeft het van ons gewonnen. Hoewel zij de stem van het volk moeten vertegenwoordigen, hebben ze onze bezorgdheden en vele verhalen genegeerd!
Ook de media heeft mooi het spelletje mee gespeeld, want ook zij hebben heel opvallend hun ogen en oren dicht gedaan! Onze bezorgdheden werden ook door hen genegeerd!
We konden helaas ook niet rekenen op de steun van de vakbonden.

We zijn ervan overtuigd dat inclusie de maatstaf is en we gaan er ook volledig voor gaan elk vanuit onze job! Maar wij gaan het kind blijven centraal zetten en streven naar de juiste plaats voor elk kind!

Dus…

... aan alle ouders  geef niet op! Blijf strijden voor elk kind! Omdat elk kind telt, omdat elk kind gelukkig moet zijn! Zij zijn onze toekomst!

… aan alle leerkrachten, we wensen jullie veel moed om samen met de ondersteuningsteams het maximale uit alle kinderen te halen. Hou vooral het welbevinden in de gaten, dit zowel van het kind als van jezelf! Durf toe te geven als grenzen zijn bereikt!

… aan alle BO-scholen, geef niet op! Ook al worden jullie nu toegesnoerd, blijf jullie kwaliteit bewaken om de kinderen die de grenzen hebben bereikt (hopelijk niet te laat) te ontvangen en terug open te laten bloeien! We wensen jullie nu veel succes om alles geregeld te krijgen tegen 30/06 en hopen dat jullie de moed en kracht vinden om de ondersteuningsteams te vertegenwoordigen.

We waren met meer dan 4000! Te weinig in onze ogen.
Velen hebben niet gedurfd, velen zijn ervan uit gegaan ‘het heeft toch geen zin’... Jammer dat die laatste gelijk hebben gekregen…

Sandra en Sofie

Volle Dozen-actie

2017-04-07 09:02:56

Beste vrienden van onze petitie,

ik zou jullie het liefst van al met kinderen, bedenkingen, ervaringen, teleurstellingen, successen, ... meenemen en allemaal samen het kabinet van minister Crevits bezetten... Maar dat is nu het nadeel van onderwijs (en het voordeel van onze minister): we zijn veel minder mobiel (kinderen ASS, motorische beperkingen, ...), het is paasvakantie en er is geen echte organisatie om alles te regelen (ik ben géén organisatie) dus daarom de 'digitale bezetting met dozen' als idee...

Verduidelijking:

dozen1.jpg

'I have a dream...
A dream where all children are safe from adults with crazy ideas...
A dream where parents are free from worrying about the wellbeing of their children...
A dream where education is surrounded by love and good-management...
A dream where schools are places of education and grow instead of places of stress and not enough budget...'

De vakbonden gaven net voor de vakantie lege dozen af aan de minister. Daarmee wilden ze aangeven dat het M-decreet een lege doos is. En dit blijft ze ook na de 300 beloofde jobs.

Dit is niet veranderd:

1. Alle deelnemers aan de petitie verwachten en eisen duidelijkheid over waar M naar toe gaat.
2. Een grote meerderheid van de deelnemers is absoluut niet tegen meer inclusief onderwijs.
3. Er wordt aangegeven dat er meer budget, een goede organisatie en een duidelijk opbouw nodig is.
4. Er is een zeer grote bezorgdheid betreffende de rechtszekerheid van het personeel.
5. De ouders zijn sterk betrokken partij en geven aan zeer bezorgd te zijn over het welbevinden en de ontwikkelingskansen van hun kinderen.
6. Er wordt nog steeds met ongeduld gewacht op een duidelijke evaluatie van de voorbije 2 jaar M met de nadruk op het effect op alle leerlingen en alle leerkrachten.

Ik lees op andere posts volgende reacties:

'in het verleden werd de leerkracht niets wijzer door 2u per leerling, de leerkracht leert niets bij' Auch, het is idd vaak niet genoeg die 2u, maar dat is toch wel heel bot gesteld, zowel voor mij als GON-begeleider die toch haar best doet om de juffen zoveel mogelijk bij te staan als de vele fantastische juffen die al wél heel veel hebben bijgeleerd... Maar het zal weer niet zo bedoeld zijn..'

'Wij als ouders hebben al een kast vol met lege dozen'.

'Opnieuw lege doos dus!'

Ik droom van een mede-actie om GON-begeleiders en alle andere begeleiders een duwtje in de rug te geven. Dus is het een gek idee dat iedereen die er deze vakantie zin in heeft een schoendoos vult met al het goede dat de GON/leerkracht buo/ zorgcoördinator met zijn/haar kind- zijn/haar leerlingen - zijn/haar school doet. Vul het met een tekening van je kind, schrijf erin wat de GON allemaal doet, ... en zet er de voornaam van je kind - je school op!

Maak er een duidelijke foto van en mail deze naar...
Een foto op mijn FB- pagina mag absoluut... (ik maak er een speciale post voor...): GONbegeleiding is geen luxe voor onze kinderen.

Kathleen.helsen@vlaamsparlement.be (voorzitter commissie)
koen.daniels@vlaamsparlement.be
Caroline.gennez@s-p-a.be
kabinet.crevits@vlaanderen.be

Wie doet mee?

Komaan, ik kan toch niet de enige zotte 'doos' zijn :-) !

Heel dikke merci!

2017-04-04 13:02:42

Beste vriendjes van onze petitie,

Ja, het is ONZE petitie. Niet langer die van ons opstellers maar van jullie allemaal.

Alle opmerkingen werden gelezen en enkele elementen komen steeds opnieuw terug:

1. Jullie verwachten, wensen, smeken om, roepen om, eisen duidelijkheid (en jullie hebben absoluut gelijk)

2. Een grote meerderheid van jullie is absoluut niet tegen een meer inclusief onderwijs (en dat is een verademing).

3. Jullie verwachten gezond verstand van onze politici en beseffen dat dit meer inclusief onderwijs niet uit de lucht komt vallen. Hierbij is meer budget, een goede organisatie, een duidelijke opbouw absoluut noodzakelijk.

4. Jullie zijn bezorgd om de omwenteling die er naar voor komt wanneer het gaat over tewerkstelling.
5. En wij, ouders zijn héél bezorgd over het welbevinden en de ontwikkelingskansen van onze kinderen.

Dit is geen volledige oplijsting maar 5 punten die steeds terug komen.

Onze petitie werd getekend door ouders, grootouders, leerkrachten buo, leerkrachten gewoon, leerkrachten basisonderwijs, secundair onderwijs, directeurs, CLB-medewerkers, GON-begeleiders, waarborgcoachen, secretariaatsmedewerkers, ...

Het is dus duidelijk dat deze petitie niet alleen gedragen wordt door leerkrachten.

Daarom willen wij jullie heel LUID en heel hard bedanken voor jullie handtekening en jullie woorden.

En durven we nog 1x iets te vragen: willen jullie nog 1x allemaal onze petitie delen op jullie fora (FB, Twitter, email, ...).

Het zou de max zijn moesten we aan dubbel zoveel handtekeningen kunnen geraken...

Alvast een dikke merci,

Sandra en Sofie.

verwijderen

2017-03-29 11:45:56

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.