Niet vegeteren, maar investeren in onze ouderen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Verzoek om financiering bezoeken CareClowns helaas afgewezen

2017-09-21 13:40:59

Beste ondertekenaar(s),

Helaas ontving ik onderstaand bericht van Gemeente Amstelveen. Het verzoek is helaas afgewezen.

Ik wil u allen hartelijk danken voor uw steun. Niet geschoten is altijd mis.

Mocht u overwegen om een bezoek van de CareClowns (deels) te sponsoren aan verpleegtehuis het Zonnehuis Amstelveen (of andere ideeën hebben), dan verneem ik uiteraard graag van u. Vriendelijk verzoek ik u dan om mij te e-mailen via shosha.melkman@gmail.com.

Met vriendelijke groet en nogmaals dank,

Shosha Melkman

Ideeënwedstrijd

Nimwegen, Louis van <l.van.nimwegen@amstelveen.nl>17 september 2017 om 11:07

Aan: Postbus mensen maken Amstelveen <mensenmakenamstelveen@amstelveen.nl>

Beste indiener van een idee/initiatief, Allereerst hartelijk dank voor het indienen van een idee voor de wedstrijd ‘het beste idee van Amstelveen’.  In totaal zijn er 43 ideeën ingediend. Wij zijn blij met zoveel initiatiefrijke inwoners. Uit de voorselectie zijn 10 ideeën gekozen die meedingen voor de wedstrijd ‘Mensen maken Amstelveen’.

Helaas behoort uw idee daar niet toe. Mocht uw aanvraag uit meerdere onderdelen bestaan, dan kan het zijn dat een bepaald onderdeel wel in de voorselectie is opgenomen. U krijgt hier dan afzonderlijk bericht van. Er is voor een bedrag van € 310.000,-- aan gemeentelijke bijdragen aangevraagd.  Helaas is er maar € 60.000,-- te verdelen. Daarom is er een voorselectie gemaakt van de ideeën die aan alle voorwaarden voldoen.  Het initiatief moet voldoen aan:-

• een maximale gevraagde bijdrage van € 10.000,---
  • aantoonbaar draagvlak hebben in de buurt/wijk
  • uitgevoerd worden door de initiatiefnemers, tenzij die zelfwerkzaamheid op grond van wettelijke voorschriften niet mogelijk is
  • bijdragen aan samenhang in de buurt/wijk,  zonder onderscheid naar (groepen) personen

Tijdens de voorselectie hebben we vastgesteld dat enkele initiatieven steunen op in te huren professionele ondersteuning of aan te kopen materiaal en apparatuur. Ook hebben we vastgesteld dat sommige initiatieven aanvullend zijn op of juist strijdig zijn met  al bestaand gemeentelijk beleid.  Ook dat hebben wij in de voorselectie beoordeeld. Uiteindelijk is gebleken dat uw idee niet voldoet aan alle gestelde voorwaarden. Dat wil overigens niet zeggen dat uw idee nu geheel verdwijnt.

Als het idee raakvlakken heeft met al bestaand gemeentelijk beleid zullen we uw idee doorgeven aan de verantwoordelijke beleidsafdeling, zodat men daar in ieder geval op de hoogte is van uw idee en het mogelijk kan inpassen in toekomstig beleid. En via de bewonersinitiatiefgroepen en wijkplatforms kunnen de komende jaren natuurlijk gewoon initiatieven worden opgestart, net zoals dat tot op heden het geval is geweest.

Wij danken u nogmaals voor uw bijdrage en nodigen u uit om ook in de toekomst mee te blijven denken aan een mooier Amstelveen. Team ‘’het beste idee van Amstelveen’’.

Gemeente Amstelveen

T   (020) 540 4911

F   (020) 540 45 59 www.amstelveen.nl

Shosha Melkman

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.