Inwoners Rhenen TEGEN de doorberekening Precariobelasting op drinkwater Vitens

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Gemeente Rhenen beloofd Compensatie

2017-12-21 20:24:21

Beste mensen,

Het sentiment wat mede door deze petitie een signaal heeft afgegeven is de gemeente Rhenen niet ontgaan. Zie onder en op de website van de gemeente.

Mvg,

Petitionaris

Henk Schrikkema

Compensatie doorberekening precarioheffing

Het college heeft besloten om de inwoners te compenseren voor de doorberekening van de precarioheffing door Vitens.

Brief

Op zaterdag 16 december hebben de inwoners van de gemeente Rhenen een brief gekregen van Vitens. In deze brief wordt aangekondigd dat Vitens vanaf 1 januari 2018 de precarioheffing (die zij ons verschuldigd zijn) gaat doorberekenen aan haar klanten.

Hoger beroep

Wij zijn hierdoor onaangenaam verrast. Vitens is namelijk in hoger beroep gegaan tegen deze heffing en we wachten nog op de uitspraak van deze zaak. We vinden het erg jammer dat Vitens hier alvast op vooruitloopt, want tot de uitspraak hebben wij Vitens uitstel van betaling gegeven.

Compensatie

Het college begrijpt dat deze extra heffing een fors bedrag is voor onze inwoners. Daarom heeft het college besloten om de inwoners te compenseren. We gaan met de gemeenteraad in gesprek hoe en op welke wijze we dit gaan doen. Door de actie van Vitens wordt de gemeente gedwongen het besluit naar voren te halen. We willen onrust bij onze inwoners voorkomen.

Gepubliceerd vanaf 21-12-2017 11:14

Henk Schrikkema

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.