Zeg nee tegen de kap van het Franeker dreeslaantje

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Oproep: laat je stem horen!!!

2019-01-29 17:51:16

Morgen 30 januari om 19:30 uur vindt in de raadzaal een informatiebijeenkomst plaats. Hierin worden de plannen gepresenteerd mbt het dreeslaantje en het gemeentepark.

Wij als actiegroep hebben, met gelukkig weinig bloed, veel zweet en een paar tranen, jullie stem verwoord binnen de werkgroep.

Dit proces is niet altijd gemakkelijk geweest. Vanaf het begin zijn wij in een stelling geplaatst waar we niet meer uit zijn gekomen en hierdoor is verdeeldheid ontstaan binnen de werkgroep.

Het is niet gelukt om tot 1 gezamenlijk plan te komen dus hebben wij de mogelijkheid gekregen een variant B te presenteren. Een variant waarin wij de gevoelens die er spelen onder de petitieondertekenaars serieus nemen.

Wij hopen op een enorme opkomst! We merken echter ook dat er veel negatieve gevoelens spelen onder onze achterban. Geluiden dat de gemeente toch niet naar de burgers luistert, horen wij vaak. Maar toch is uw komst voor ons van cruciaal belang!  Dus laten we ons nog één keer verenigen en onze stem laten horen! Laat ons er niet alleen voor staan

Laura van Twillert

Presentatie plan Dreeslaantje

2019-01-14 10:45:48

Op 30 januari om 19:30 uur vindt in de raadzaal een informatiebijeenkomst plaats.

Deze avond ziet er als volgt uit:
1. Opening
2. Intro over opdracht en proces vanuit de gemeente
3. Presentatie van plan variant A en B door landschapsarchitect
4. Persoonlijke toelichting van enkele werkgroepleden
5. Rondvraag en opmerkingen t.a.v. de verstrekte informatie t.b.v. de besluitvorming van de Raad
6. Sluiting

Wij willen jullie toch ook graag meegeven dat de gemeente wel degelijk naar burgers luistert. Dit blijkt uit het feit dat het eerdere plan van tafel is gehaald. Dit blijkt ook uit het feit dat ze een werkgroep hebben aangesteld die met een nieuw plan moest komen.

Binnen de werkgroep is helaas verdeeldheid ontstaan. Bepaalde zaken in het proces verdienen zeker niet de schoonheidsprijs, maar als wij - als actiegroep- geen vertrouwen meer zouden hebben, dan waren we allang afgehaakt.

We hopen dan ook dat iedereen naar de informatiebijeenkomst komt! Laat je mening daar horen. De raad is allesbehalve doof voor dit geluid. Dat is immers al gebleken.

Laura van Twillert

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.