A. Braeckmanlaan wel knippen!

update 17/9/13: wie de petitie wil helpen door off-line te flyeren in de buurt, scholen, brievenbussen, enz... kan dat dmv. deze documenten. Feel free om naar uw eigen smaak aan te passen.
https://www.dropbox.com/s/kdkk8t3uar7jc9m/flyers.pdf -- https://www.dropbox.com/s/qgc7vqjqf97vz37/flyers.doc

Reeds maanden belooft men dat de A. Braeckmanlaan "geknipt" zal worden, om zo het sluipverkeer van Destelbergen naar Sint-Amandsberg tegen te gaan, en vooral de veiligheid van de fietsers te waarborgen. Gezien de zeer beperkte breedte van de A. Braeckmanlaan, is het namelijk vooral voor fietsers een zeer gevaarlijke baan. Wie er woont, weet dat niemand zich aan de 30km/u snelheidsbeperking houdt.

De tegenstanders van het knippen van de A. Braeckmanlaan hebben echter op 29 augustus hun goesting gekregen door te gaan lobbyen bij bevoegd schepen Filip Watteeuw. Onze groene jongen liet zich overtuigen door economische belangen en een petitie van wel 2000 handtekeningen. Blijkbaar is geld belangrijker dan de veiligheid van de fietsers. En ik zou bijna toevoegen: en die van de voetgangers, maar na één keer met de kinderwagen langs de A. Braeckmanlaan gewandeld te hebben (ja, naar de Sako) snap ik waarom er niemand tevoet langs loopt. Er is voor de fietsers al geen plaats, laat staan voor een voetganger.

Wat meneer Watteeuw blijkbaar over het hoofd zag, is dat er veel mensen waren die WEL akkoord waren met het oorspronkelijke voorstel. De buurtbewoners werden NIET EENS geraadpleegd over een mogelijke wijziging van de oorspronkelijke plannen, en kregen dus zelfs de kans niet om het te verdedigen.

Wel, meneer Watteeuw, hier zijn we! Wij steunen uw oorspronkelijk voorstel. Wij stonden al van in het begin achter u. Het is niet omdat u ons niet hoorde, dat we er niet waren. Luister naar ons, geef niet toe aan economische belangen, geef geen voorrang aan koning auto. Volg uw eigen slogan op uw website "Gent moet trendsetter in duurzame mobiliteit worden." Blijf trouw aan uw principes. Waarom hebben we anders een rood-GROENE coalitie gestemd in Gent?

Wij stemmen VOOR het knippen van de A. Braeckmanlaan. VOOR een veiligere situatie voor fietsers NU, en niet binnen 10 jaar!

(toevoeging op 30/08 14u58)

Extra info:

07/08/13: Sluipverkeer definitief verbannen in Alfons Braeckmanlaan http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130806_00683605

20/08/13: Handelaars tegen autoluwe Alfons Braeckmanlaan http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130819_00698510

29/08/13: Alfons Braeckmanlaan wordt dan toch niet geknipt http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130829_040

30/08/13: Fietsersbond 'teleurgesteld' over niet knippen van Alfons Braeckmanlaan http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130830_017