Anti kraak sbo de opstap maastricht

We zijn deze petitie begonnen omdat de veiligheid van de kinderen die na SBO de Talententuin in Maastricht gaan niet veilig zijn. Dit komt omdat er diverse krakers zitten die niet snappen dat gebruikte heroine spuiten, drugsafval van pillen en cocaine niet veilig zijn voor kinderen. In de omliggende panden op het tereinvan de school is al een paar keer brand geweest. Deze panden zitten vol met asbest en een ieder weet dat als er brand is geweest dit een gevaar voor de omgeving kan zijn.

Een aantal feiten op een rij die we ook kunnen bewijzen:

er is een busje die 1 van de krakers geleend had door de kinderen heen gereden en waren er diverse ouders die kinderen voor het busje uit moesten trekken. De woorden van de kraker waren:"ik woon hier, schijt aan die kinderen".

Diverse ouders en kinderen die bedreigd worden met de dood en meer vreselijke dingen.

Gebouwen vol met gebruikte heroine spuiten en ander drugsafval.

In totaal (tot nu toe) al 2 x gebruikte heroinespuiten op het schoolplein gevonden.

Heroine spuiten op het parkeerterrein gevonden

Al vele malen brand geweest in de omligende gebouwen.

Een herdershond die los gelaten wordt op ouders en een politicus die komt kijken op het terrein.

Een ouder die zich inzet gearesteerd onder verdenking van brandstichting die de krakers zelf aangestoken hebben.

Gemeente, Xonar, GGD, Leerplicht, Schoolinspectie, Handhaving, School en Politie zien allemaal de ernst van de situatie niet in en schuiven de problemen na elkaar af. Niemand van al deze instanties kan en wil ons als ouders zwart op wit geven dat de veiligheid van de kinderen gegarandeerd kan worden rondom de krakers en de omgeving waarin de kinderen na school moeten gaan.

Ouders vrezen voor de veiligheid van hun kinderen en willen dat er zo snel mogelijk ingegrepen gaat worden voordat het dalijk te laat is en er iets met één of meerdere kinderen gebeurt. Teken deze petitie aub om ons te steunen dit kan en mag niet nog langer zo doorgaan. We hebben het hier over kinderen die allemaal hun eigen beperking(en) hebben en dus speciale begeleiding nodig hebben.

zie hieronder de foto's van de situatie hoe die nu rondom de school is: collage5.jpg

22008174_832261593603456_6475865614554136093_n.jpg

Bezorgde ouders en bange kinderen van SBO de talententuin    Neem contact op met de schrijver van de petitie