Ban tegenpitjes.info

Beste mensen,

Op de site www.tegenpitjes.info word aangezet tot haat en geweld tegen o.a. Pittbulls, maar ook andere grote rassen zoals Bulldogs, Bordeaux Dogs en Staffords. Er word op de site beschreven hoe je het beste de keel dicht kunt knijpen van Pitbulls en vingers in de ogen te drukken. Tevens staat er een advies op de site om ten alle tijden een zakmes mee te nemen om je zogenaamd ''te beschermen'' tegen deze honden. http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/407547_352842554740030_1768175672_n.jpg

De site is uiterst discriminerend tegenover bepaalde hondenrassen. Er zijn zelfs gevallen bekend van hondeneigenaren die door bezoekers van deze site worden lastig gevallen, en niet meer normaal met hun hond over straat kunnen. Het is natuurlijk al te achterlijk voor woorden dat mensen deze site serieus nemen, maar helaas zijn zij er wel.

Tevens staat de site vol met onjuiste informatie. Reactie van de Honden Bescherming: ''Zij vermeldden op de site ook allerlei onjuistheden over onze organisatie.Helaas is – ondanks de bizarre informatie op deze site – het onmogelijk gebleken deze uit de lucht te krijgen.''

Ook de Partij van de Dieren geeft aan: ''We
zijn bekend met deze website en delen uw verontwaardiging over de
teksten die daar op te vinden zijn. Het is echter erg lastig om iets tegen een website te doen.''

Gelukkig kunnen wij als ''normale'' mensen onze stem laten horen tegen deze site.

Deze site moet echt de lucht uit. De site zet onnodig aan tot agressie tegenover een bepaald hondenras en de baasjes ervan. Laten we nu actie ondernemen, voordat er echt (honden)slachtoffers vallen. Deze honden zijn NIET gevaarlijk, tenzij de eigenaar deze niet goed behandeld/opvoed, maar dat is met elk ras zo. De rassen die op de site beschreven staan zijn uitzichzelf loyaal, goed met kinderen en niet agressief.

Dus: Teken de petitie! Geef deze dieren een stem!
De petitie zal aangeboden worden aan de Partij voor de Dieren, om zo druk achter de zaak te zetten. Eventueel zal de petitie ook worden aangeboden bij de 2e kamer.

Alvast bedankt! En namens de honden: WOEF! :-)