Basisschool MONDOMIO, gedragen door velen!

Onze ondernemende en innoverende basisschool opende in september 2018 haar deuren in de Steegsebaan te Balen. MONDOMIO biedt een thuis aan 67 leerlingen en 9 personeelsleden, waarvan het overgrote deel afkomstig is uit Balen zelf.

In juni 2018 werd door het schepencollege van Balen een principieel akkoord gegeven om het horecapand ‘De Gagel’ in gebruik te nemen als school, mits een gedragenheid door de buurt. Deze gedragenheid is aantoonbaar. Er komen maar liefst 7 leerlingen uit de straat naar de school en er werd eerder al een petitielijst aan de burgemeester overhandigd met 64 handtekeningen van buurtbewoners uit de straat van de school.

Enkele buren zijn niet akkoord met de komst van de school vanwege geluidsoverlast. Zij willen de school zo snel mogelijk sluiten.

Onlangs werd onze omgevingsvergunning ingediend en volledig verklaard. Momenteel loopt er een openbaar onderzoek, waarbij buren klachten kunnen indienen tegen de school. Met deze petitie hopen we de ‘gedragenheid door velen’ extra in de verf te zetten.

Helpen jullie een krabbeltje mee?

Het MONDOMIO-team.

1834DAF5-950F-4B3C-A873-21955775E290.jpeg

Door te ondertekenen, machtig ik MONDOMIO vzw om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...