Behoud Basisschool 't PuzzelsTuk in Tuk

Logo_normaals.jpgMiddels deze petitie willen wij de gemeente Steenwijkerland het belang van het behoud van onze school in de dorpskern van Tuk te behouden duidelijk maken.

De school heeft in onze samenleving een enorm verschil in de leefbaarheid ter weeg gebracht. De kinderen spelen op straat met kinderen die ze ook van school kennen. Dit is een geschenk aan onze kinderen waarmee ze een enorm gevoel van dorpsgenootschap krijgen. Ouders kennen elkaar en de participatie en steun die ze hierdoor ervaren is enorm.

Door de school van locatie te veranderen buiten de dorpskern Tuk raak je deze belangrijke factoren kwijt. En dat willen wij duidelijk maken aan de gemeente.

De school is 5 jaar geleden opgericht om in de behoefte van deze groeiende kern te voorzien. Dat is met succes gedaan. We zijn nu een school die voorziet in de behoeften op educatief en sociaal gebied met een potentie om te groeien.

Het afgelopen jaar is er enorm hard getrokken door het team en schoolbestuur om de opstart problemen (die leiden tot een nog niet afdoende doorlopende leerlijn en administratieve processen) recht te trekken. De school is nu in lijn voor een nieuwe inspectie komende februari die naar verwachting een ruim voldoende zal opleveren.

Dit harde werk is gedaan om het behoud van de school te garanderen en een kwalitatief goede school in onze dorpskern Tuk te behouden.

Graag zien wij dan ook de gepaste actie van het gemeente bestuur in de voorziening van een blijvend schoolgebouw in de dorpskern van Tuk.

Daarom vragen wij dan ook een ieder om deze petitie te tekenen en daarmee samen met ons te laten zien hoe belangrijk het is voor Tuk om een basisschool in Tuk te behouden.

Ouder geleding MR Basisschool 't PuzzelsTuk    Neem contact op met de schrijver van de petitie