Behoud bushalte Bonfut & Wildersekade

In de zomer van 2015 is de bushalte ZoRo-bushalte Bonfut opgeheven. Bewoners van de Bonfut, Wildersekade en de Rodenrijsezoom werden zeer gedupeerd door het wegvallen van de halte Bonfut. Tussen de halte Kogelwieckplantsoen en station Rodenrijs zit een gat van liefst 1.5 kilometer. De halte Kogelwieckplantsoen is alleen te bereiken via een onverlichte, hellende weg door het AMG. Schmidtpark en is sociaal onveilig tijdens de donkere uren.

Tijdens het debat hierover in de commissie Ruimte op dinsdag 10 januari 2016 werd er namens de bewoners ingesproken door wijkbewoonster Astrid Oosenbrug. Zij benadrukte de noodzaak van de snelle terugkomst van de halte Bonfut. Tot verrassing van de bewoners gaf een meerderheid van de Gemeenteraad te kennen het niet nodig te vinden dat de bushalte Bonfut weer in gebruik genomen wordt. Alleen de fracties van GroenLinks, Leefbaar 3B en PvdA steunden de bewoners in hun wens. De overige fracties vonden de opheffing van de halte Bonfut geen serieus probleem.

Deze petitie is bedoeld om de gemeenteraad wakker te schudden en het belang van en voor de bewoners te onderstrepen. Wij vragen daarom om uw steun!

Bewoners omgeving halte Bonfut & Wilderszijde    Neem contact op met de schrijver van de petitie