Behoud fietspad Burgwerd - Bolsward

Het fietspad langs de Leeuwardervaart tussen Bolsward en Burgwerd zal voorlopig niet worden verbreed, dit meldt de Leeuwarder Courant.

Het fietspad wordt veel gebruikt door recreanten, wandelaars en scholieren en is op sommige plaatsen maar 1 meter 20 breed. Verbreden naar 2 of 3 meter is volgens de gemeente een onverantwoordelijke hoge investering. Het verbreden van het pad met 10 tot 30 cm zal nog te weinig opleveren volgens burgemeeester en wethouders. Fietsers kunnen elkaar dan nog steeds lastig passeren en de kosten voor die ingreep, bijna €200.000,- zijn dan nog te hoog.

Burgemeester en wethouders laten weten dat het ruimen van het fietspad ook tot de mogelijkheden behoort. Dit zou passen in de filosofie om te komen tot een reductie van het arsenaal. Fietsers en wandelaars zouden dan moeten uitwijken naar de route via Hichtum.

Foto via www.burgwerd.info

Door te tekenen geef ik D. Laansma toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.