Bescherm de zorg!

Beste allemaal,

Op dit moment wordt er flink bezuinigd in de zorg door de gemeente Venlo. Hieronder vallen ook de lopende trajecten bij Bijzonder Jeugdwerk de Sluis. Wat ik wil bereiken is dat de 'nieuwe regels' ingaan voor de nieuwe aanmeldingen en niet voor de reeds lopende trajecten van cliënten.

Cliënten die soms al meer dan 4 jaar onder de hoede zijn van de Sluis moeten hulpverlening elders zoeken. Ondanks de band, het vertrouwen, wat er al bereikt is en wat er nog in het vooruitzicht lag. Hierdoor moet ieder (die wegens bezuiniging geen hulp meer krijgt) weer van voor af aan beginnen en zijn 4 jaar hard werk voor niets geweest. Ook is dan de kans groter dat het met de cliënten juist bergafwaarts gaat door wederom een teleurstelling in hun leven.

Graag vraag ik steun door middel van petitie. Dat ik de gemeente kan laten zien dat ik niet alleen sta met deze visie (en ervaring). Dat ze hopelijk naar persoonlijke situaties kijken, in plaats van de cijfers.

Doe mee!