Bezwaar blauwe zone Amsterdamse weg te Amstelveen

Aan de gemeente Amstelveen.

Wij, Amstelveners wonend in buurt van de Amsterdamse weg te Amstelveen, zijn het absoluut niet eens met de invoering van een blauwe zone aan de Amsterdamse weg. Wij vinden dat deze blauwe zone niet ingevoerd moet worden!

======

Toelichting. De ondernemers/ winkeliers van de Amsterdamse weg willen graag een blauwe zone zodat het voor winkelend publiek aantrekkelijker wordt daar hun bodschappen te doen omdat men makkelijk kan parkeren. Veel bewoners in de buurt zijn het er niet mee eens zoals is gebleken na een rondvraag, daarom is deze petitie gestart. Het meest gehoorde argument is de dat de parkeerdruk in de omliggende straten enorm zal toenemen terwijl je daar nu al moeilijk je auto kwijt kan als bewoner zijnde. De parkeerdruk neemt toe doordat niet nagedacht is over waar de mensen boven de winkels en de werknemers evenals een deel van het winkelend publiek hun auto gaan parkeren, deze gaan uitwijken naar de omliggende straten. En hier is geen ruimte voor. Tevens geeft de gemeente wat mij betreft een verkeerd signaal af aangezien we anders afval zijn gaan inzamelen omdat dat dat beter is voor het mileu, en met deze maatregel de amstelveners juist gestimuleerd worden om met de auto boodschappen te doen.