Bezwaar tegen het kappen van bomen tussen X-Ray en de spoorlijn op 10 december.

Maandag 10 december worden er 51 bomen gekapt tussen X-Ray en de spoorlijn om plaats te maken voor nieuwbouw. De plannen voor de nieuwbouw zijn echter nog erg pril en het kan nog lang duren voor er echt iets gebouwd wordt. Het kappen van de bomen in dit stadium van het bouwproject is erg voorbarig. De bomen zorgen nu voor een groen uitzicht wat geluid- en licht overlast van de spoorlijn en naastgelegen woonboulevard Leeuwenstein tegen houdt. Het kappen van de bomen in deze fase van het bouwproject zou zorgen voor een erg lange tijd waarin het studentencomplex zonder reden de nadelen zal ondervinden van het liggen aan een groot braakliggend terrein. Met deze petitie vragen we om uitstel van het kappen van de 51 bomen tot een korte tijd voor het begin van de bouw aan het nieuwe appartementen complex zodat het terrein tussen het spoor en X-Ray zo kort mogelijk onnodig braak ligt.