Laat de gemeente Hengelo de Boekelosebrug NIET ruim een jaar lang sluiten

De gemeente Hengelo wil de Boekelose brug slopen voor de aanleg van de nieuwe brug. De Boekelose weg wordt daarom op 31 oktober gesloten. De bouw duurt ruim 14 maanden en zolang is de belangrijkste verbinding tussen Hengelo Zuid en het centrum van Hengelo afgesloten.

Het plan was eerst om de brug te laten staan en de verbinding tussen Zuid en het centrum via de Boekelosestraat open te houden maar dat gaat niet door zo is onlangs gebleken. Tegen het besluit van de gemeente kan tot 23 oktober 2017 bezwaar gemaakt worden. Een aantal belanghebbenden gaat dat doen. Wie wil kan zich daarbij aansluiten.

De sloop van de Boekelose brug en het gemis van deze verbinding met het centrum is voor iedereen die in Zuid woont en voor ieder bedrijf in Zuid slecht nieuws. Het betekent veel verkeersproblemen en lange omwegen gedurende ruim 14 maanden. Het kan ook anders: de nieuwe brug verderop op het terrein van de gemeente bouwen of op het AKZO-terrein en naar de plaats van bestemming vervoeren of een noodbrug plaatsen of een eenvoudiger brug bouwen die minder tijd kost om ter plaatse te bouwen.

Ik roep iedereen op die regelmatig gebruik maakt van de Boekelose brug en ieder bedrijf die daar ook veel gebruik van maakt om te protesteren tegen dit besluit van de gemeente. Teken daarom deze petitie. De petitie zal aan de gemeente worden aangeboden en in het bezwaar tegen deze beslissing worden meegenomen.

Robin Schipmann.

Teken dus daarom deze petitie en help de bedrijven, de bewoners en de mensen die werken in Hengelo Zuid!