Behoud de grijze afvalcontainer voor het plastic

De Inwoners van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk  houden veel plastic apart, maar dit kan zeker meer worden. Daarom roepen wij iedereen op om de petitie te tekenen om de grijze afvalcontainer te behouden voor het plastic. Het heeft ook vele voordelen, geen zakken met plastic meer welke door de straten of in de sloten waaien, er zal zeker meer plastic bewaard worden want nu gaat er nog veel plastic welke voor stank overlast zorgt in de vuilnisbak, eens per maand het plastic ophalen in plaats van om de twee weken (beter voor het milieu)

In december hebben de inwoners van Bodegraven-Reeuwijk met elkaar 17.180 kilo plastic afval gescheiden aangeboden. Hiermee komt de gemeente uit op 220.720 kilo plastic afval, dat is 16,82 kilo per huishouden. Dit is een fantastische prestatie, want dit is ruim 1,5 kilo meer dan de overheid als doelstelling stelt. Ga ook in 2012 door met het apart houden van plastic afval.