Correcte terugbetaling van medicatie voor zeldzame ziektes

Wij vragen aandacht voor de problematiek van patiënten van primair biliaire cholangitis ( PBC*) en primair scleroserende cholangitis ( PSC*). Meer bepaald vragen we steun aan de overheid voor een correcte terugbetaling van medicatie waarvan bewezen is dat ze de achteruitgang van deze leverziekten kunnen voorkomen.

*PBC: Zeldzame auto-immuunziekte waarbij de kleine galkanaaltjes in de lever chronisch ontstoken zijn. Op termijn raken levercellen onherstelbaar beschadigd.

Link: https://www.uzleuven.be/nl/primaire-biliaire-cirrose-pbc

*PSC: Slechte galvloei door chronische ontsteking van de grote galwegen.

Link:  https://www.uzleuven.be/primaire-scleroserende-cholangitis-psc

Vlaamse PBC & PSC-patiënten vereniging vzw    Neem contact op met de schrijver van het verzoekschrift

Door te tekenen geef ik Vlaamse PBC & PSC-patiënten vereniging vzw toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.