de lijn kan beter

Al jaren onafgebroken takelt de dienstverlening van de lijn in west-vlaanderen extreem af, onaangekondigde afgelastingen van tram en busritten, het inzetten van oud versleten rollend materieel vooral op de kusttram, chauffeurs die met regelmaat hun doorrijtijden niet respecteren en vaak schaamteloos passagiers laten staan, beleefdheidsregels zoals eerst de passagiers laten uitstappen die door medereizigers niet gerespecteerd worden enz enz..... Daarbij komt dat velen met regelmaat door deze falende dienstverlening hun aansluiting bij NMBS mislopen met vaak hele vervelende gevolgen vandien. Al deze wantoestanden leiden tot toenemende agressie, frustratie en een toenemend onveiligheidsgevoel bij vele reizigers. Helaas steekt men bij de lijn liever hun kop in het zand en wordt men als hiervan melding wordt gemaakt keer op keer door de lijn afgewimpeld door een flauwe meaculpa. Hoog tijd dat reizigers hun krachten eindelijk bundelen want ook de lijn kan net zoals zijn big brother NMBS veel veel beter.