De werknemers van de Wijzend willen hun baan terug

Logo_Vrienden_van_de_Wijzend_(4)_(1)1.jpg

Vrienden van de Wijzend vraagt uw aandacht voor het volgende

Vrienden van De Wijzend is onaangenaam verrast door het feit dat het personeel van De Wijzend voor het grootste deel moet plaatsmaken voor personeel van de Waterhoorn.

Hoe kan dit.

Het personeel van De Wijzend krijgt zonder uitzondering een slechter contract aangeboden: minder uren, minder inkomsten. Door de nieuwe werkgever Optisport worden namelijk mensen uit de Waterhoorn in De Wijzend  geplaatst en wel om 2 redenen :

1-      In de Waterhoorn werken teveel mensen. Dat is geconstateerd in een onderzoeks rapport uit 2010. Dit rapport is voor de gemeente het uitgangspunt geweest  om te onderzoeken welke andere beheervormen mogelijk zouden zijn.

2-      De raad heeft o.a. om garanties voor de tijdelijke contracten van het personeel van De Wijzend gevraagd. De wethouder zegde toe hiervoor zorg te dragen en dat alle contracten gewaarborgd zouden zijn. Maar nu blijkt  echter dat hij niets heeft gedaan om de werkgelegenheid van de werknemers van De Wijzend te garanderen.

Wat willen wij

Vrienden van de Wijzend wil een handtekeningenactie organiseren om de eis van de werknemers van de Wijzend kracht bij  te zetten en de Wethouder te bewegen alsnog zijn belofte na te komen Wij vinden dat het personeel van De Wijzend hun oude baan moeten behouden. De gemeente moet hier zorg voor dragen. Zij is  haar afspraak niet nagekomen.

vriendenvandewijzend@gmail.com  of bel mij Gerard Verbeek tel.0229-231553.

vriendenvandewijzend@gmail.com    Neem contact op met de schrijver van de petitie