Decibel en wattageregeling voor straatmuzikanten Gent

De wetgeving in Gent voor straatmuzikanten verandert binnenkort. Tot 1 juli mag men nog met versterking op straat spelen maar erna is iedereen verplicht akoestisch te spelen. Voor velen is dit een dealbreaker waardoor ze niet meer op straat willen en zelfs kunnen spelen. Denk maar aan mensen die enkel met elektrische instrumenten spelen, rappers die een beat nodig hebben, bassisten. Een mooi voorbeeld is de man die altijd met een backintrack enorm fijne gipsy jazz muziek speelt op de Korenmarkt. De laatste tijd waren er klachten dat de versterkers te luid stonden en er zullen inderdaad mensen zijn die er over gaan. Maar gooi alsjeblieft niet de hele mand met de rotte appels mee weg. Met deze petitie willen we een aanvraag doen om een verfijndere wet die het versterkt spelen toe laat maar maakt dat je maar tot een bepaald decibel aantal of een bepaald wattage mag met je versterker. Op deze manier krijgt ieder soort muzikant uit het breed spectrum van stijlen in deze mooie waterstad nog de kans om de sfeer 9000 keer mooier te maken! Teken hier als je wilt dat er een betere regeling komt hier rond.

Door te ondertekenen, machtig ik Pieter D'Haeseleer om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...